W poprzednim wpisie na temat Play i afery, jaka wywiązała się niedawno w związku z “5G Ready”, poinformowałem was, że poprosiłem rzecznika Play o komentarz. Dostałem od Marcina Gruszki odpowiedź dość szybko, ale dopiero teraz mam okazję się z wami nią podzielić.
Kilka ogólników od Play o 5G Ready, które już nie raz słyszeliśmy…
Nadal czekamy na dokumenty z sądu, a tymczasem podkreślamy, że PLAY od początku uruchomienia kampanii jasno informuje co to oznacza, że nasza sieć jest 5G READY. Jest to zaawansowana sieć LTE-A, która działa z użyciem nowoczesnych technik radiowych wdrożonych jednocześnie po raz pierwszy w Polsce przez PLAY: MIMO 4×4, Agregacja częstotliwości, Modulacja 256QAM, Synchronizacja czasu oraz Cloud Air.
Play jako jedyny operator w kraju oferuje klientom technologie synchronizacji czasu oraz Cloud Air w wersji dynamicznej.
Nie jesteśmy zaskoczeni, że konkurenci podważają naszą komunikację 5G Ready, która wyraźnie pokazuje zalety naszej sieci. Wykorzystujemy 5G READY, aby komunikować zaawansowanie technologiczne sieci PLAY, dzięki której nasi klienci mogą już teraz korzystać z dwukrotnie wyższej prędkości internetu w zasięgu 5G Ready niż do tej pory. Pozwala to na jeszcze szybsze pobieranie plików, błyskawiczne dzielenie się zdjęciami i filmami z bliskimi oraz płynne oglądanie treści video w wysokiej rozdzielczości. Już dziś 15% sieci własnej jest 5G READY co umożliwia korzystanie z szybszych prędkości internetu mobilnego ponad 11% populacji.
O jakości sieci PLAY świadczy fakt, że pod koniec 2018 r. PLAY został liderem szybkości wśród operatorów mobilnych wg. rankingu ogólnego speedtest.pl (czyli testów wykonywanych na wszystkich urządzeniach: smartfonach, tabletach, komputerach). Od początku 2018r. do marca 2019r. prędkość w sieci PLAY wzrosła z 14 do ponad 19 Mb/s, wykazując największą dynamikę wzrostu wśród operatorów mobilnych.
Dynamicznie się rozwijamy, udostępniając już dziś najlepszą technologię i jakość mobilnego internetu naszym klientom, przygotowując się do wdrożenia 5G. Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach.
Cóż, jak ja mogę to skomentować? Rzecznik nie powiedział niczego nowego, wszystko to już kiedyś słyszeliśmy. Wciąż w zaparte podkreśla słuszność użycia takiej nazwy dla swojej sieci. Jednak nie tędy droga, nie ma co brnąć dalej pod prąd. Play ma naprawdę dobrą infrastrukturę, tu zgodzę się z panem Gruszką. Nie trzeba jej reklamować jako “5G Ready”. Sam jestem klientem tej sieci od wielu lat i jestem bardzo zadowolony z jakości usług. Ta infrastruktura powinna bronić się sama, a nie wykorzystując do tego nieszczery marketing. Moje wątpliwości budzi “jasność komunikacji”, o której wspomniał rzecznik.
Czy rzeczywiście klienci byli jasno informowani o tym, czym jest 5G Ready? Napiszcie w komentarzach co sądzicie o tej sprawie!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!