Pamiętacie sprawę wykorzystania przez Play nazwy „5G Ready” do celów marketingowych? Opisywałem ją szerzej w odrębnym artykule, do którego odsyłam niezaznajomionych. Jak widać sprawa nie przeszła bez echa, bo zajął się nią sąd. Pomogła w tym konkurencja, czyli inny operator sieci komórkowej w Polsce.

Konkurencja nie śpi i nie zamierza być obojętną wobec takich zagrywek

Play gdy tylko ruszył z kampanią reklamującą sieć 5G Ready, spotkał się ze słuszną krytyką z zewnątrz, w tym też ze strony innych operatorów. Rzecznik Orange nie przebierał w słowach i użył stwierdzenia, że to „ściema roku”. Jednak jest jeszcze jeden operator, który podszedł do tej sprawy na poważnie. Mowa tu o T-Mobile, które podjęło stosowne kroki prawne na drodze sądowej. Jak podają Wirtualnemedia.pl pozew przeciwko P4 został złożony już kilkanaście dni temu. Zarzuty w nim zawarte dotyczą działań o charakterze nieuczciwej konkurencji.

Salon Play Tomaszów Mazowiecki

Zobacz również: Play pokazuje, że Polacy w 2018 roku kupowali te tańsze urządzenia

Sąd Okręgowy w Warszawie zareagował przychylnie na wniosek złożony przez T-Mobile, wedle którego Play miałby zakaz korzystania z nazwy „5G Ready”. Tak oto huczna kampania reklamowa, w którą zapewne wpakowano sporo pieniędzy, może kompletnie zniknąć. Play może złożyć odwołanie, nie wiem jednak natomiast co będzie się działo do tego czasu. Czy fioletowy operator przestanie na czas trwania sprawy emitować wszelkie materiały reklamowe, czy też wciąż będzie ich używał? Oficjalne stanowisko, jakie wydał T-Mobile, możecie zobaczyć poniżej.

Potwierdzamy, że Sąd Okręgowy w Warszawie, na wniosek T‑Mobile, zastosował zabezpieczenie procesowe w postaci nakazu zaprzestania emisji i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie materiałów reklamowych sieci Play z wykorzystaniem frazy 5G Ready lub innej, sugerującej, że operator dysponuje siecią w technologii 5G.

Cenimy kreatywne podejście do działań marketingowych, ale nie godzimy się z sytuacją, gdy kreatywność zaczyna rozmijać się z prawdą, a komunikacja realizowana przez konkurenta może wprowadzać klientów w błąd. Z uwagi na szybkie tempo wdrażania innowacji i nowych technologii nawet zorientowany w nich klient po obejrzeniu reklam P4 Sp. z o.o może odnieść wrażenie o dostępności technologii 5G w sieci tego operatora.

Ustanowienie zabezpieczenia procesowego jest niezwykle istotne dla rynku telekomunikacyjnego, bowiem blokuje wprowadzanie klientów w błąd.

Czekam na stanowisko Play…

Wystosowałem maila do rzecznika prasowego Play w sprawie stanowiska tego operatora. Gdy tylko je dostanę, to poinformuje was na łamach naszego portalu. Czy myślę, że Play odpuści? Raczej nie, operator na pewno się odwoła i będzie szedł w zaparte. Zobaczymy w najbliższych dniach jak dalej potoczy się ta sprawa, niemniej jednak nie liczyłbym na szybie rozwiązanie sporu.

Co sądzicie o całej sprawie? Czy uważacie, że Play przesadza, czy może taki marketing jest okej? Napiszcie w komentarzach!