Utrzymanie odpowiedniej jakości obrazu podczas rozgrywki jest nie lada problemem, nie tylko dla osób korzystających z komputerów stacjonarnych, ale także tych posiadających PlayStation. Nowa funkcja VRR ma temu zaradzić.
Płynność dzięki HDMI 2.1
Od premiery PlayStation 5 minęło już trochę czasu i wiele osób zadaje sobie pytanie, dlaczego funkcja VRR nie była dostępna już od dnia premiery? Żadnych oficjalnych informacji w tym temacie nie ma i zapewne nie będzie, ale zamiast zajmować się przeszłością, gracze powinni planować przyszłość, która zaczyna wyglądać coraz lepiej, dosłownie. VRR, czyli Variable Refresh Rate odpowiada za utrzymywanie płynności obrazu na telewizorach i monitorach działających z HDMI 2.1. Kiedy nie dają rady wysokim wymaganiom gry, VRR ma zatuszować wszelkie wizualny potknięcia.
Poprawianie obrazu
W praktyce oznacza to, że nawet jeśli nasz telewizor czy monitor będący podłączony do PlayStation 5 napotka problemy z płynnym wyświetlaniem obrazu, to VRR sprawi, że nasze oczy tego nie dostrzegą. Jest to naprawdę ciekawa i przydatna funkcja, która jednak wymaga wspierania VRR przez nasze telewizory i monitory. Ponadto efekty mogą się różnić w zależności od modelu, z jakiego korzystamy. Funkcja ta będzie również działać z grami, które w założeniu nie miały jej zaplanowanej. Aktualizacja wprowadzająca VRR ma pojawić się w okolicach nadchodzącego weekendu, czyli w sam raz na majówkę.
Poniżej znajdziecie listę gier, które wspierają VRR na PlayStation 5:
- Astro’s Playroom,
- Call of Duty: Vanguard,
- Call of Duty: Black Ops Cold War,
- Deathloop,
- Destiny 2,
- Devil May Cry 5 Special Edition,
- DIRT 5,
- Godfall,
- Marvel’s Spider-Man Remastered,
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales,
- Ratchet & Clank: Rift Apart,
- Resident Evil Village,
- Tiny Tina’s Wonderlands,
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege,
- Tribes of Midgard.
Źródło: tabletowo.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!