Poczta Polska razem z Biedronką ułatwią odbiór paczek

poczta polska

Poczta Polska poważnie podchodzi do swoich automatów paczkowych. W celu ich rozpowszechnienia spółka nawiązała współpracę z siecią sklepów Biedronka. Co to oznacza?

Poczta Polska x Biedronka – co z tego będziemy mieli?

Automaty paczkowe z logo Pocztex mają pojawić się przy sklepach sieci Biedronka jeszcze w I kwartale 2022 roku. Łącznie automatów ma stanąć aż 750. Automaty natomiast będą dostępne w dwóch wersjach, gdzie mniejsza zaoferuje 60 skrytek, a ta większa 80. Co ważne, urządzenia pozwolą nie tylko na odbiór paczek, ale także ich nadanie.

Z automatami paczkowymi zintegrowany zostanie terminal płatniczy oraz ekran dotykowy z udogodnieniami dla osób niedowidzących. Terminal natomiast pozwoli nam zapłacić za paczkę zarówno kartą, jak i BLIKIEM. Urządzenia będą zazwyczaj dostępne w kolorach ecru, popielatym, czerwonym oraz zielonym, jednak kolorystyka będzie ciągle dostosowywana do danej okazji.

kurier poczta polska
(fot. Poczta Polska)

Zarówno Jeronimo Martins Polska S.A. jak i Poczta Polska, kierując się potrzebami swoich klientów, podjęły decyzję o rozwoju współpracy po przeprowadzonym z sukcesem pilotażu wspólnego przedsięwzięcia w zakresie odbiorów przesyłek kurierskich w sieci sklepów Biedronka. Kilka milionów klientów dokonujących każdego dnia zakupów w sklepach Biedronka zyska możliwość nadawania i odbioru przesyłek w ramach formy Pocztex Punkt, a już w pierwszym półroczu 2022 r., będzie miało możliwość nadawania i odbioru przesyłek w opcji Pocztex Automat.

powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Automaty paczkowe Pocztexu to odpowiedź na niezwykle popularne w Polsce Paczkomaty firmy InPost. Poczta Polska w ten sposób chce rozszerzyć drogę trafienia do szerokiego grona klientów, a takie automaty mogą okazać się strzałem w dziesiątkę, głównie przez to, że omijają największe wady odbioru paczki w placówce Poczty – mam tu chociażby na myśli kolejki.

Na rynku automatów paczkowych możemy zauważyć rosnącą konkurencję. InPost już od dawna rozwija ten segment, jednak swoich sił próbuje również Allegro, które nie tak dawno temu uruchomiło pierwsze automaty. Jak widać, teraz do starcia dołącza Poczta Polska.

Źródło: Poczta Polska

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!