Brave Browser to bardzo dobra przeglądarka internetowa, z której korzystam od kilku miesięcy. Niestety okres dobrej zabawy przerwał mi błąd, który rozpoczął miesięczną rozłąkę. Z podobnym problemem zetknęło się również kilku moich znajomych, co jedynie utwierdziło mnie w przekonaniu, że to nie dotyczy tylko moich urządzeń. Na szczęście w końcu udało mi się znaleźć rozwiązanie!
Kiedy to radośnie korzystałem sobie z Brave Browser w systemie Windows, ta niespodziewanie się wyłączyła. Myślałem, że to jednorazowe i ponownie ją włączyłem. Ta niestety nie chciała być posłuszna i znowu się wyłączyła. Tak, po prostu zaledwie po 30-40 sekundach od włączenia aplikacja Brave się wyłączała. Mało tego, nieważne czy to był kanał Stable czy Beta. Postanowiłem więc powrócić do Google Chrome, a na Linuxie dalej korzystać z Brave. Niestety, dokładnie ten sam błąd spotkał mnie i tutaj, choć kilka dni później.
Warto przeczytać: Brave Browser zarabiało na reflinkach, ale nie powinniście się tym przejmować
Skontaktowałem się z moimi znajomymi, którzy również przesiedli się na Brave Browser. Nie uwierzycie! Jak się okazuje, także spotkali się z tym dziwnym zjawiskiem. Wiedząc, że nadal istnieje na świecie wiele osób korzystających z Brave Browser postanowiłem poszukać rozwiązania.
Brave Browser samoczynnie się wyłącza? Znalazłem rozwiązanie
Brave Browser nie ma, a przynajmniej w kanale Stable, zbyt dobrej synchronizacji danych. Aczkolwiek jakaś jest i postanowiłem z niej skorzystać. Została ona ukryta jako flaga (Brave:flags
) i jedyne co synchronizuje to zakładki. Pomyślałem, że lepiej to niż nic i ją włączyłem. Po czasie bardzo dobrze wiem, dlaczego Brave zrezygnowało z Sync V1 i ukryło tę funkcję jako flagę.
Warto zobaczyć: Po wielu latach zmieniłem przeglądarkę i przesiadłem się na Brave Browser
Tak, to właśnie flaga #brave-sync
była odpowiedzialna za wszystkie moje złe doświadczenia z Brave Browser. Jak więc naprawić ten problem? Należy wejść na brave:flags
, odnaleźć flagę #brave-sync
i obok zmienić opcję Enabled na Disabled. Następnie musimy zrestartować przeglądarkę. I to już! Brave Browser powinno zacząć działać poprawnie i to jedynie kosztem synchronizacji zakładek.
Już niedługo do kanału Stable ma zostać dodana nowa wersja synchronizacji, która – mam taką nadzieję – nie będzie miała takiego błędu. Póki co Sync V2 możemy testować w Brave Browser Beta.
Z jakiej przeglądarki internetowej korzystacie? Dajcie znać w komentarzu!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!