Elektryczny samochód Xiaomi pojawił się w Barcelonie! Widzieliśmy na żywo model SU7

Xiaomi SU7 na MWC 2024
fot. ROOTBLOG

Xiaomi na tegoroczne targi MWC 2024 w Barcelonie przywiozło wiele urządzeń, ale całe show bez wątpienia skradł pierwszy w ofercie tego producenta samochód, czyli model SU7. Co warto o nim wiedzieć?

Xiaomi wkracza na rynek motoryzacyjny

Chińscy producenci mają to do siebie, że bardzo często nawiązują do modeli innych producentów, co nie ominęło też modelu SU7. Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że inspirowano się tutaj przede wszystkim Porsche Taycan, co pokazuje ogólna bryła samochodu. Nie jest to jednak wada, gdyż samochód wygląda naprawdę dobrze i zdecydowanie może się podobać. 

Jeśli chodzi o kwestię bardziej techniczną, to Xiaomi SU7 charakteryzuje się napędem na tylne koła, silnikiem o mocy 299 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym 400 Nm.  Samochód może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 5,28s i zasięgiem rzędu 668 km. Producent informuje również, że prędkość maksymalna samochodu to 210 km/h, a dystans hamowania przy 100 km/h do 0 to zaledwie 35,5 metra. W Xiaomi SU7 nie zabrakło oczywiście inteligentnych rozwiązań oraz pełnej integracji smartfona z samochodem za pomocą dedykowanego systemu Xiaomi Vela. Zapewnia on pełną kompatybilność z urządzeniami IoTa. 

Multimedia samochodu kontrolowane są z kolei przez system HyperOS i wyświetlane na trzech wyświetlaczach 16,1-calowym, 56-calowym oraz 7,1 calowym. Co ciekawe, w środku znajdzie się zestaw 25 głośników wspieranych przez technologię Dolby Atmos 7.1.4. 

Producent chwali się również, że jest liderem w obszarze autonomii jazdy, dzięki trzem kluczowym technologiom: Adaptive BEV, Road-Mapping Foundational Model i Super-Res Occupancy Network. Jak wspomina firma, technologia Adaptive BEV zapewnia precyzyjne algorytmy percepcji w zróżnicowanych scenariuszach, oferując zasięg rozpoznawania od 5 centymetrów do 250 metrów. Road-Mapping Foundational Model rewolucjonizuje rozpoznawanie warunków drogowych, umożliwiając inteligentne dostosowywanie trajektorii bez konieczności korzystania z map. Super-Res Occupancy Network osiąga natomiast nieograniczone kategorie rozpoznawania przeszkód, eliminując błędy poprzez innowacyjny algorytm wektorowy. 

Na koniec warto też wspomnieć o wymiarach samochodu: 4997 mm (długość), 1963 mm (szerokość), 1455 mm (wysokość) oraz wadze wynoszącej 1980 kg. Samochód oferuje ponadto system przednich, bocznych i tylnych poduszek powietrznych, czujniki parkowania przednie i tylne, kamerę cofania, kamerę 360° oraz automatyczny system wspomagania parkowania. 

Xiaomi SU7 pozwolił marce na zmianę swojej strategii z „Smartphone x AIoT na „Human x Car x Home”, co pozwoli producentowi na dalsze rozszerzenie swojego portfolio. W przyszłości z pewnością zobaczymy, co jeszcze planuje wprowadzić ten model na rynek. 

Źródło: Xiaomi

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!