Samsung numerem jeden w trzecim kwartale 2019 w sprzedaży telewizorów na świecie

Samsung numerem jeden w trzecim kwartale 2019 w sprzedaży telewizorów na świecie

TrendForce opublikowało badania, które pokazują nam jak wygląda sytuacja na rynku telewizorów. Dane te dotyczą trzeciego kwartału 2019 roku, a dodatkowo zostały one zestawione z drugim kwartałem oraz rokiem 2018. Który z producentów okazał się numerem jeden? 

Samsung niekwestionowanym liderem

Według danych TrendForce w trzecim kwartale 2019 roku łącznie wszyscy producenci sprzedali prawie 55 milionów telewizorów na świecie. Wynik ten naprawdę robi wrażenie i jest o aż 16,8% lepszy niż w przypadku drugiego kwartału tego roku. Co ciekawe jednocześnie jest on o 1,9% gorszy niż w tym samym okresie w roku 2018. Numerem jeden w sprzedaży telewizorów został oczywiście Samsung. Myślę, że pozycja ta tak naprawdę nikogo nie dziwi. Koreański gigant w trzecim kwartale tego roku sprzedał 10,41 milionów sztuk i odnotował wynik o 17% lepszy niż w drugim kwartale oraz o 6,8% lepszy niż rok wcześniej.

Samsung numerem jeden w trzecim kwartale 2019 w sprzedaży telewizorów na świecie

Drugie miejsce, z jeszcze większym wzrostem (25,3% w porównaniu do Q2 oraz 14,5% w porównaniu do roku 2018) odnotowało LG, które sprzedało 7,44 milionów telewizorów. To pokazuje, że producent ten nie zamierza zwalniać tempa i chce zrobić wszystko, by powalczyć z Samsungiem o pozycję lidera. Podium zamyka TCL z wynikiem na poziomie 4,8 sprzedanych sztuk. To nadal lepiej niż w drugim kwartale, ale jednocześnie o 0,7% gorzej niż rok temu. Trzeci kwartał to bez wątpienia wyjątkowo udany czas dla Hisense. Producent ten odnotował wzrost o 48,6% w porównaniu do drugiego kwartału oraz o 19,4% w porównaniu do roku wcześniej.

Zobacz także: Doom został uruchomiony na aparacie z 1998 roku. Ciekawe co będzie następne?

Piąte miejsce i jednocześnie ostatnie wyszczególnione miejsce należy do Xiaomi. I tak jak chiński producent doskonale radzi sobie na rynku telewizorów w Państwie Środka, tak sprzedaż na rynku globalnym spadła o 8,3% w porównaniu z drugim kwartałem. Niemniej jednak w porównaniu z rokiem 2018 wynik wynoszący 2,75 miliona sprzedanych sztuk jest lepszy o 14,6%. Musimy pamiętać o tym, że w czwartym kwartale wyniki mogą być jeszcze lepsze z powodu Black Friday, Cyber Monday oraz okresu świątecznego. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyniki sprzedaży!

Kupiliście w trzecim kwartale tego roku telewizor? Z jakich urządzeń korzystacie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!