Smartfony, słuchawki, tablety oraz inne urządzenia mają prawo się zepsuć. Bez względu na to każda marka czy każdy sprzedawca oferuje klientom swoje wsparcie w zakresie usunięcia wady. Klienci, chcąc często szybciej odszukać dedykowany (zamiast szukać w karcie gwarancyjnej) serwis, po prostu szukają informacji w Google. Jest to częste działanie w szczególności dla nowych producentów próbujących zdobyć swoje miejsce na rynku. Do takich marek zaliczamy firmę Nothing Phone, która w Polsce posiada swój autoryzowany serwis telefonów.
Obsługa serwisowa Nothing Phone
W sytuacji, kiedy nie wiemy, kto odpowiada za obsługę gwarancyjną konkretnego towaru lub nie ma takiej informacji w karcie gwarancyjnej powinniśmy skontaktować się ze sprzedawcą. Obowiązkiem resellerów jest nie tylko nam pomóc, ale również udzielić wszelkich informacji. Najczęstszą formą pomocy jest wskazanie serwisu producenta i możliwości skorzystania z obsługi door to door. W zależności od producenta tego typu działanie może być proste lub może wymagać od klientów wiedzy np. języka obcego. Nie musimy jednak korzystać z opcji, jaką wskaże nam sprzedawca. Uprawnienia gwarancyjne (jeśli zostały udzielone) mogą zostać również zrealizowane przez sprzedawcę, który jest swego rodzaju pośrednikiem w dostawie / reklamacji uszkodzonego towaru. Dotyczy to każdego sprzedanego towaru z udzieloną gwarancją, czyli między innymi marki Nothing Phone.
Internet nie bardzo wie, jak wprost odpowiedzieć (nie pokazuje od razu takiej informacji w przeglądarce) na tytułowe zagadnienie. Czyżby chińska marka nie miała serwisu gwarancyjnego w Polsce? Nic bardziej mylnego. Sprzedawcy mają wiedzę kto naprawia urządzenia Nothing Phone korzystając z dedykowanego punktu napraw. Taką wiedzę może również posiąść sam konsument, ponieważ producent zapewnia szerokie wsparcie (support) na swojej stronie, które umożliwia złożenie zgłoszenia do samego producenta. Przekonał się o tym nasz redakcyjny kolega Mateusz, który kontaktował się bezpośrednio poprzez stronę producenta. Po wypełnieniu formularza uzyskał informacje oraz wszelkie możliwości skierowania sprzętu bezpośrednio do serwisu Nothing Phone w Polsce.
Serwis Nothing Phone – kto naprawia/wymienia produkty producenta?
Z przesłanych wytycznych od supportu dowiadujemy się, że za obsługę gwarancyjną w Polsce urządzeń Nothing Phone odpowiada Cyfrowe Centrum Serwisowe. Klienci po zarejestrowaniu zgłoszenia otrzymują list przewozowy z opcją obsługi door to door. Całą obsługę serwisową urządzenia koordynuje serwis Nothing Phone. Skoro tak warto sprawdzić stronę CCS. Tam również znajdujemy odpowiedź na tytułowe pytanie, chociaż Google na frazę: serwis telefonów Nothing Phone nie wskazuje wprost firmy CCS. Dokładną informację odnośnie obsługi serwisowej znajdziemy w zakładce portfolio urządzeń.
I chociaż lepiej nie doświadczać awarii swoich urządzeń to pamiętajmy, że zawsze mamy możliwość zareklamowania swojego urządzenia. W Polsce każdy klient jest chroniony prawem bez względu wsparcie gwarancyjne. Chodzi oczywiście o odpowiedzialność sprzedawcy, która ugruntowana jest prawnie. Sama gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem więc nie musimy liczyć się z tym, że znajdziemy ją przy zakupionym produkcie. Na szczęście serwis Nothing Phone w Polsce jest dostępny.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!