Smartwatche wracają do gry! Ich sprzedaż stale rośnie

verge vs stratos (2)
Amazfit Stratos (z lewej) oraz Amazfit Verge (z prawej)

Gdy 5 lat temu inteligentne zegarki zaczęły zyskiwać popularność, dość szybko ją utraciły. Stało się to dzięki ograniczonej funkcjonalności, słabej wydajności i przede wszystkim – za sprawą krótkiego czasu pracy. Wiele z tych parametrów zdążyło się już jednak poprawić i wyraźnie pomaga to w powrocie tych urządzeń do łask.

Bolesna prawda

Wielu z poważnych producentów elektroniki użytkowej ma w swojej ofercie choć jeden inteligentny zegarek. Samsung chwali się naprawdę ładnym Galaxy Watch Active 2, a Apple oferuje Apple Watcha 5. Xiaomi – oprócz całej gamy zegarków z linii Amazfit – zaprezentowało dopiero co model Mi Watch, który może być czarnym koniem na rynku wearables. Są jednak firmy, które po nieudanych przygodach z tą technologią całkowicie sobie ją odpuściły.

Smartwatche wracają do gry! Ich sprzedaż stale rośnie

Do takich firm należy m.in. LG, która nie zaprezentowała na polskim rynku żadnego tego typu urządzenia od ponad dwóch lat. Motorola poddała się już w 2015 i od tego czasu nie podjęła rękawicy. Z kolei od debiutu Sony SmartWatch 3 minęło już 5 lat. Następca nigdy nie ujrzał światła dziennego. Po części winę za taki obrót spraw ponoszą producenci hardware’u oraz software’u, którzy nie przyłożyli większej wagi do tego segmentu. W szczególności winę ponosi tutaj firma Qualcomm, która wydając w ubiegłym roku przestarzały już w dniu premiery o kilka lat układ Snapdragon Wear 3100, wbiła inteligentnym zegarkom cios w samo serce.

Rynek budzi się. Ogromny wzrost sprzedaży!

Pomimo nieciekawej historii smartwatchy, ich sprzedaż w obecnym roku wystrzeliła w górę. Według danych statystycznych dostarczonych przez agencję Strategy Analytics, w trzecim kwartale obecnego roku nastąpił aż 42% wzrost sprzedanych smartwatchy w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Głównie za taki stan rzeczy odpowiada Apple, które bezwzględnie dominuje na tym rynku. Sprzedaż Apple Watcha generuje 47,9% udziału w rynku inteligentnych zegarków.

Smartwatche wracają do gry! Ich sprzedaż stale rośnie

Drugi w kolejności – z udziałem 13,4% rynku – jest Samsung. Warto zaznaczyć w tym miejscu ogromną różnicę między pierwszym a drugim miejscem – jest to dosłowna przepaść. Ale jeśli myślicie, że Koreańczycy plują sobie w brodę z powodu takiego wyniku – nic bardziej mylnego! Samsung zanotował bowiem niebywały, bo aż 73% wzrost ilości sprzedanych urządzeń względem poprzedniego roku. Trzecie miejsce zajmuje FitBit z 11,3% udziałów na rynku.

Co uważacie o powrocie smartwatchy? Planujecie w najbliższym czasie zakup takiego urządzenia? Jeśli tak, to jakiego?

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!