Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!

Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!

Sony w końcu pochwaliło się najistotniejszymi cechami gogli PlayStation VR 2 i trzeba przyznać, że robią spore wrażenie.

Nowe możliwości

PS VR2 to gogle wirtualnej rzeczywistości, nad którymi Sony pracuje już całkiem długi czas, a końca nie widać. Data premiery nadal nie jest znana, nie mówiąc nawet o przybliżonej cenie i dostępności na poszczególnych rynkach. Firma postanowiła podnieść trochę ciśnienie fanom wirtualnej rzeczywistości, pokazują kilka wybranych funkcji, w które wyposażone zostaną gogle PS VR2. Nie są one przełomowe, ale są za to doskonałym pokazem, jak można rozwinąć istniejące już rozwiązania.

Źródło: Sony

Tryb przezroczysty

PS VR2 będą miały tryb przezroczysty, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swoje najbliższe otoczenie. Ma to zapobiec ewentualnym upadkom i wpadaniu na meble, co jest dużym problemem w większości gogli VR. Gracz będzie mógł także sprawdzić, w jakim kierunku jest skierowany jego wzrok. Włączenie funkcji będzie możliwe przez naciśnięcie przycisku na goglach lub sterowniku.

Źródło: Sony

Stremowanie naszej gry

Jedną z ciekawszych funkcji będzie możliwość transmitowania siebie samych podczas grania. Kamera PS5 HD zarejestruje nas, gdy będziemy pochłonięci zabawą i nałoży go na obraz z gry. Funkcja ta ma znaleźć zastosowanie głównie w streamowaniu rozgrywek online.

Źródło: Sony

Strefa bezpieczeństwa

Użytkownicy będą mogli stworzyć własne strefy bezpiecznej rozgrywki. Wystarczy zaznaczyć strefę, która według nas jest bezpieczna i nadaje się do grania z goglami PS VR2. Kiedy zbliżymy się do jednej z krawędzi, pojawi się alert. Podobne rozwiązania można zobaczyć w Meta Quest 2. Co więcej, strefy będą mogły być zmieniane także w trakcie rozgrywki.

Jakość obrazu

Tryb kinowy pozwoli na oglądanie gier nieprzeznaczonych dla wirtualnej rzeczywistości w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z HDR przy częstotliwości 24, 60 lub 120 Hz. Gry VR natomiast będą mogły być doświadczane w rozdzielczości 4000 x 2400 pikseli z możliwością operowania w 360 stopniach i z częstotliwością pomiędzy 90, a 120 Hz.

Źródło: xda-developers.com

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!
Exit mobile version