Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!

Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!

Sony w końcu pochwaliło się najistotniejszymi cechami gogli PlayStation VR 2 i trzeba przyznać, że robią spore wrażenie.

Nowe możliwości

PS VR2 to gogle wirtualnej rzeczywistości, nad którymi Sony pracuje już całkiem długi czas, a końca nie widać. Data premiery nadal nie jest znana, nie mówiąc nawet o przybliżonej cenie i dostępności na poszczególnych rynkach. Firma postanowiła podnieść trochę ciśnienie fanom wirtualnej rzeczywistości, pokazują kilka wybranych funkcji, w które wyposażone zostaną gogle PS VR2. Nie są one przełomowe, ale są za to doskonałym pokazem, jak można rozwinąć istniejące już rozwiązania.

Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!
Źródło: Sony

Tryb przezroczysty

PS VR2 będą miały tryb przezroczysty, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swoje najbliższe otoczenie. Ma to zapobiec ewentualnym upadkom i wpadaniu na meble, co jest dużym problemem w większości gogli VR. Gracz będzie mógł także sprawdzić, w jakim kierunku jest skierowany jego wzrok. Włączenie funkcji będzie możliwe przez naciśnięcie przycisku na goglach lub sterowniku.

Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!
Źródło: Sony

Stremowanie naszej gry

Jedną z ciekawszych funkcji będzie możliwość transmitowania siebie samych podczas grania. Kamera PS5 HD zarejestruje nas, gdy będziemy pochłonięci zabawą i nałoży go na obraz z gry. Funkcja ta ma znaleźć zastosowanie głównie w streamowaniu rozgrywek online.

Najważniejsze funkcje gogli PlayStation VR2 od Sony robią ogromne wrażenie!
Źródło: Sony

Strefa bezpieczeństwa

Użytkownicy będą mogli stworzyć własne strefy bezpiecznej rozgrywki. Wystarczy zaznaczyć strefę, która według nas jest bezpieczna i nadaje się do grania z goglami PS VR2. Kiedy zbliżymy się do jednej z krawędzi, pojawi się alert. Podobne rozwiązania można zobaczyć w Meta Quest 2. Co więcej, strefy będą mogły być zmieniane także w trakcie rozgrywki.

Jakość obrazu

Tryb kinowy pozwoli na oglądanie gier nieprzeznaczonych dla wirtualnej rzeczywistości w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z HDR przy częstotliwości 24, 60 lub 120 Hz. Gry VR natomiast będą mogły być doświadczane w rozdzielczości 4000 x 2400 pikseli z możliwością operowania w 360 stopniach i z częstotliwością pomiędzy 90, a 120 Hz.

Źródło: xda-developers.com

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!