Sprzedaż smartfonów w trzecim kwartale 2019 roku zmalała, ale Huawei wciąż się trzyma!

smartfon analiza rynek

Zastanawiacie się jak wyglądała sprzedaż smartfonów w trzecim kwartale tego roku? Przedsiębiorstwo analityczno-badawcze Gartner przygotowało interesujący raport, który zagłębia się w sytuację na rynku oraz odnosi to do analogicznego okresu w roku 2018. Zobaczmy jakie tendencje można zauważyć.

Huawei mimo kłopotów dobrze sobie radzi

Anshul Gupta, dyrektor do spraw badań powiedział, że coraz popularniejsze stają się tanie smartfony oraz średniaki zamiast ekskluzywnych flagowców. Nic dziwnego, skoro ostatnio ceny tych ostatnich poszybowały ostro w górę, a średniopółkowce często potrafią sobą wiele reprezentować. Przyczyną zmniejszonego popytu jest również oczekiwanie na pojawienie się pierwszych przystępnych cenowo telefonów z obsługą sieci 5G.

For the majority of smartphone users, desire has shifted away from owning the least expensive smartphone. Today’s smartphone user is opting for midtier smartphones over premium-tier ones because they offer better value for money. In addition, while waiting for 5G network coverage to increase to more countries, smartphone users are delaying their purchase decisions until 2020.

 

W tej sytuacji dobrze poradziły sobie takie firmy jak Samsung, Huawei, Xiaomi, OPPO i Vivo, ale za to Apple odnotowało kolejny spadek.

tabela sprzedażWedług Gartner, globalna sprzedaż smartfonów użytkownikom końcowym nadal spadała w trzecim kwartale 2019 roku, malejąc o 0,4% w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 roku.

Huawei był jedynym z pięciu największych globalnych dostawców smartfonów, który osiągnął wzrost sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2019 roku. Firma sprzedała 65,8 milionów urządzeń, co oznacza wzrost o 26% rok do roku. Wyniki Huawei’a w Chinach były głównym czynnikiem wzrostu światowej sprzedaży smartfonów. Producent sprzedał 40,5 mln smartfonów w Chinach i zwiększył swój udział w rynku tego kraju o prawie 15 punktów procentowych.

Sytuacja mogła się wydawać o wiele gorsza, ponieważ Huawei jest obecnie skonfliktowany ze Stanami Zjednoczonymi. Drugą stroną tego medalu jest fakt, że firma jest przez to intensywniej wspierana i promowana na rodzinnym rynku. Inwestycja w rozwój podmarki Honor, serii Nova oraz technologii 5G przyczyniły się do sukcesu.

Samsungowi udało się utrzymać i wzmocnić pozycję lidera zwiększając sprzedaż o 7,8% rok do roku.

Któremu z producentów pomogliście w tym kwartale? Podzielcie się tą informacją w komentarzach.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!