Gry mobilne stają się coraz to popularniejsze. Na rynku pojawiają się nowe produkcje, a nawet smartfony dedykowane dla graczy. To sprawia, że z dnia na dzień gra więcej osób, a w tym i dzieci, które często uzależniają się od gier. W Chinach rozpoczyna się walka z tym zjawiskiem!
Limitowany dostęp do Honor of Kings
Gra firmy Tencent Games jest jedną z najpopularniejszych produkcji na Androida i iOS. I chociaż nie jest zbyt znana w Europie czy Ameryce to w Azji z każdym miesiącem zdobywa nowe grono graczy. Już w połowie 2017 roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 50 milionów. Nadal mniej niż w Clash of Clans, ale trzeba przyznać, że wynik ten robi wrażenie. MOBA jest typem gier, który wymaga poświęcenia sporego nakładu czasu aby coś osiągnąć. I właśnie z tego powodu dzieci i młodzież przesiadują godzinami przed ekranami smartfonów trenując swoje umiejętności.
Zjawisko to stało się prawdziwym problemem. Dzieci najzwyczajniej w świecie uzależniły się od gier mobilnych i chińska firma Tencent Games już rok temu postanowiła coś z tym zrobić. Pomysł był prosty – ograniczyć czas gry dla osób powyżej 12 lat do jednej godzinny dziennie oraz zakazać gry po godzinie 21. Młodzież miała grać maksymalnie dwie godziny dziennie. Rozwiązanie to udało wprowadzić się na 12 dni przed planowaną datą. Według samego producenta nie ma możliwości obejścia zabezpieczenia. Wszystko za sprawą weryfikacji danych z chińską bazą bezpieczeństwa publicznego. Jeśli jesteście mieszkańcami Państwa Środka to aby założyć konto musicie podać prawdziwe imię, nazwisko oraz wiek. Co w sytuacji gdy dziecko poda dane swoich rodziców? Oczywiście o takiej możliwości także nie zapomniano. Drugim zabezpieczeniem jest skanowanie twarzy. Gra sama sprawdzi czy osoba, która loguje się na dane konto jest w rzeczywistością tym kim podała podczas rejestracji.
Z jednej strony rozwiązanie zaproponowane przez Tencent Games może wydawać się przerażające. Gra, która potrzebuje tak dużo danych, a dodatkowo przy każdym uruchomieniu skanuje naszą twarzy? Niezbyt ciekawie. Z drugiej problem uzależnienia od mobilnych produkcji wśród chińskich dzieci jest naprawdę ogromny. Szacuje się, że aż 24 miliony Chińczyków poniżej 18 roku życia spędza przed ekranem telefonu zdecydowanie więcej czasu niż powinno.
Co myślicie o takich ograniczeniach? Czy waszym zdaniem jest to jedyny sposób by walczyć z uzależnieniem od gier mobilnych wśród dzieci? Zapraszamy do dyskusji!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!