Xiaomi cenzuruje? Producent wydał kolejne oświadczenie

xiaomi logo

Kilka dni temu świat obiegł raport litewskiego Narodowego Centrum Cyberbezpieczeństwa (NCSC), z którego wynikało, że chińskie smartfony zawierają systemy cenzurujące. Oberwało się głównie Xiaomi, które to wydało kolejne, obszerniejsze oświadczenie.

Xiaomi zaprzecza cenzurze

Nie tak dawno temu Litwa wydała specjalny raport, z którego wynikało, że chińskie smartfony, a przede Xiaomi (na przykładzie modelu Mi 10T 5G) zawierają funkcje cenzurujące. Teoretycznie, są one na terenie UE wyłączone, jednak – zdaniem Wilna – można je zdalnie uruchomić. Cenzurze podlegały niektóre z wyrażeń, głównie skierowane przeciwko chińskiemu rządowi. Mowa tu na przykład o zwrotach “Niech żyje niepodległy Tajwan” czy “Wolny Tybet”.

Litwa
(fot. Savvapanf Photo @ Shutterstock.com)

W reakcji na raport, wiceminister litewskiego MON-u Margiris Abukevicius zarekomendował omijanie chińskich smartfonów w swoich planach zakupowych, a jeśli się takowy posiada, to powinno się go pozbyć. Wtedy też Xiaomi wydało pierwsze, krótkie oświadczenie, które możecie przeczytać >>tutaj<<.

Teraz natomiast Xiaomi wydało kolejne, dłuższe oświadczenie. Chińczycy zaznaczają, że poważnie traktują raport NCSC.

Rzekoma cenzura
Urządzenia Xiaomi nie ograniczają ani nie filtrują komunikacji do i od naszych użytkowników. Xiaomi nigdy nie ograniczało i nie będzie ograniczać ani blokować żadnych działań użytkowników naszych smartfonów, takich jak wyszukiwanie, dzwonienie, przeglądanie stron internetowych czy korzystanie z oprogramowania komunikacyjnego innych firm. Raport NCSC nie zarzuca nam, że tak postępujemy. Raport wskazuje na wykorzystanie przez Xiaomi oprogramowania do zarządzania reklamami, które ma ograniczoną zdolność do sterowania płatną treścią dostarczaną za pośrednictwem aplikacji Xiaomi, takich jak Mi Video i Mi Browser. Może to być wykorzystywane do ochrony użytkowników przed obraźliwymi treściami, takimi jak pornografia, przemoc, mowa nienawiści i odniesienia, które mogą urazić lokalnych użytkowników. Jest to powszechna praktyka w branży internetowej na całym świecie. Od czasu do czasu dokonujemy przeglądu naszych zasad systemu zarządzania reklamami, aby upewnić się, że spełniają one potrzeby i oczekiwania naszych użytkowników. Firma Xiaomi jest zobowiązana do działania w sposób odpowiedzialny i przejrzysty we wszystkich jurysdykcjach. Dążymy do ciągłego doskonalenia i wprowadzania innowacji oraz z zadowoleniem przyjmujemy współpracę z użytkownikami, organami regulacyjnymi i innymi zainteresowanymi stronami.

Przetwarzanie i przekazywanie danych
Raport niesłusznie sugeruje również niewłaściwe zarządzanie danymi. W rzeczywistości firma Xiaomi w pełni przestrzega wszystkie wymogi RODO, w tym związane z obsługą, przetwarzaniem i przekazywaniem danych użytkowników końcowych. Dotyczy to naszych wszystkich systemów, aplikacji i usług. Każde wykorzystanie danych osobowych jest uzależnione od wyrażenia przez użytkownika końcowego ważnej zgody, według lokalnych lub regionalnych przepisów prawa oraz regulacji Unii Europejskiej i jej państw członkowskich. Xiaomi działa zgodnie z normami zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001 oraz z systemem zarządzania informacjami o ochronie prywatności ISO/IEC 27701. Xiaomi otrzymuje również corocznie, od 2016 roku, certyfikat Enterprise Privacy Certification od TrustArc. Zapewnia to najlepszą możliwą ochronę prywatności i bezpieczeństwa użytkowników. Firma Xiaomi pragnie jeszcze raz podkreślić, że jest zaangażowana w ochronę prywatności i bezpieczeństwa naszych użytkowników. Działa w oparciu o najwyższe standardy i przestrzega wszystkich lokalnych i regionalnych przepisów.

Źródło: Informacja prasowa

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!