Xiaomi “przez przypadek” wykorzystało reklamę Apple do promocji MiMoji

Xiaomi "przez przypadek" wykorzystało reklamę Apple do promocji MiMoji

Xiaomi przez wielu nazywane jest chińskim Apple. Teraz tak naprawdę nazwa ta będzie mieć jeszcze więcej sensu. Producent z Państwa Środka wykorzystał bowiem reklamę giganta z Cupertino do promocji własnego rozwiązania. Brzmi jak nieśmieszny żart? Niestety, ale sytuacja ta wydarzyła się naprawdę.

Podobno był to tylko przypadek

Czym jest MiMoji? Jest to rozwiązanie pozwalające użytkownikowi na stworzenie animowanego awataru. Oczywiście awatar ten możemy edytować poprzez różne fryzury, nakrycia głowy czy liczne akcesoria, a także zmienić mimikę twarzy. MiMoji nie jest niczym nowym. Dokładnie tego typu technologię widzieliśmy już podczas premiery iPhone X. Po premierze Mi CC9 i Mi CC9e Xiaomi chciało aby MiMoji dotarły do jak największego grona odbiorców, ponieważ chiński producent uważa, że jest to coś z czego użytkownicy będą chcieli korzystać.

Z tego też powodu na stronach JD.com oraz Suning pojawiła się specjalna reklama mająca pokazać nam jak wygląda nowe rozwiązanie chińskiego giganta. I nie byłoby w tym tak naprawdę nic dziwnego gdyby nie fakt, że reklama ta była stworzona nie przez Xiaomi, a przez.. Apple. To tak naprawdę pokazuje, że producent z Państwa Środka nadal ma kompleks Apple i jeszcze nie raz zobaczymy, mniejszą lub większą, inspirację produktami giganta z Cupertino. Oczywiście sam jestem dużym fanem urządzeń Xiaomi, ale tego typu sytuacje nie powinny mieć miejsca.

Zobacz także: Mi CC9 oraz Mi CC9e oficjalnie zaprezentowane. Oto przedstawiciele serii telefonów do selfie!

Co na to wszystko władze chińskiej firmy? Komentarz jest niezwykle krótki – reklama została przypadkowo umieszczona na serwerach sklepów. Okej, rozumiem, każdy może się pomylić. Jednak wykorzystanie reklamy innej firmy przez pomyłkę? To naprawdę brzmi jak nieśmieszny żart i mam wrażenie, że Xiaomi świadomie wykorzystało reklamę Apple zakładając, że po prostu nikt się o tym nie dowie.

Co myślicie o MiMoji? Czy waszym zdaniem Xiaomi poszło za daleko wykorzystując do promocji swojego rozwiązania reklamę Apple? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!