Zbliżeniowy BLIK już dostępny! Póki co w Banku Millennium

blik
(fot. Bank Millennium)

Już od przeszło dwóch lat wiedzieliśmy, że BLIK wdroży zbliżeniowe płatności mobilne. Jakiś czas temu Polski Standard Płatności je oficjalnie zaprezentował, jednak kazał nam poczekać na wdrożenie jeszcze jakiś czas. Jak się jednak okazuje, już dzisiaj z tej funkcji korzystać mogą klienci Banku Millennium!

Zbliżeniowy BLIK już w Banku Millennium!

W ciągu ostatnich kilku tygodni było całkiem głośno o zbliżeniowych płatnościach BLIK. PSP oficjalnie zaprezentował usługę i dowiedzieliśmy, że skorzystają z niej klienci 6 różnych banków. To miało jednak stać się nieco później, bliżej końca 2021 roku. Millennium postanowił jednak nie czekać i już funkcję udostępnił, ale tylko niektórym klientom.

Bank Millennium jest pierwszym bankiem w Polsce, który umożliwił płacenie zbliżeniowo BLIKiem. Co jednak ważne, dotyczy to pewnej grupy klientów, która faktycznie z tej funkcji może skorzystać. Kolejne osoby z płatności zbliżeniowymi zapoznają się w najbliższej przyszłości.

Jak działa zbliżeniowy BLIK?

Analogicznie do Google Pay oraz Apple Pay. Należy w aplikacji banku uruchomić odpowiednią funkcję, a w systemie wybrać BLIK jako domyślną formę płatności zbliżeniowych. Na tę chwilę możemy płacić tylko rachunkiem bieżącym, jednak w przyszłości będzie można również podpiąć kartę kredytową. Tutaj też jest spora różnica względem Google Pay i Apple Pay, bowiem nie musimy dodawać fizycznej karty do usługi.

To co zrozumiałe, to oczywiście nasz smartfon musi oferować moduł NFC, który to jest niezbędny do płatności zbliżeniowych. Ponadto musi to być telefon z Androidem – póki co iOS nie jest obsługiwany. Nie musimy jednak mieć połączenia z internetem, co jest sporą różnicą względem płatności kodem BLIK. Zapłacić możemy wszędzie tam, gdzie terminal płatniczy obsługuje płatności kartą Master Card. Na szczęście jest to popularny standard, więc nie musimy się o to martwić.

Źródło: Bank Millennium

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!