Strona główna Aktualności Audi e-tron Scooter czyli połączenie deskorolki i hulajnogi elektrycznej

Audi e-tron Scooter czyli połączenie deskorolki i hulajnogi elektrycznej

-

Swym nowym projektem elektrycznej hulajnogi Audi chce włączyć się w wyznaczanie trendów miejskiej mobilności. Pojazd został skonstruowany z myślą o czujących sportową żyłkę mieszkańcach miast. Czym zatem będzie wyróżniać się Audi e-tron Scooter? Przyjrzyjmy się mu bliżej!

Audi e-tron Scooter

Nowy pojazd elektryczny firmy Audi ma rozwijać prędkość do 20 km/h oraz oferować zasięg do 20 kilometrów. Nie zabrakło także hydraulicznego hamulca nożnego oraz wygodnego systemu składania, który ma ułatwić przewożenie urządzenia w bagażniku samochodu, autobusie czy pociągu. Co ciekawe Audi e-tron Scooter może być także ciągnięty przez pieszego niczym wózek, co może okazać się niezwykle przydatne w momencie gdy zabraknie nam baterii. Całość ma ważyć 12 kg. Można powiedzieć, że tego typu waga jest pewnego rodzaju standardem wśród hulajnóg elektrycznych.

Oferując audi e-tron scooter chcemy trafić do będących ciągle w ruchu miejskim klientów, dla których ważne są styl i funkcjonalność, ale którzy zdają sobie również sprawę z ważności zrównoważonego i multimodalnego transportu. Oczywiście e-tron scooter może jeździć też prosto, ale najlepsze doświadczenia z jazdy zdobywamy balansując własnym ciałem jak na desce surfingowej tnącej fale. Wbrew pozorom, jest to na nim niezmiernie łatwe – mówi thorsten schrader, project menager zajmujący się w audi mikromobilnością

Zobacz także: Hulajnoga elektryczna Fiat 500 trafia do sprzedaży w naszym kraju!

Pojazd ma wyróżniać się jednak przede wszystkim sposobem prowadzenia przypominającym surfing po falach. Kierowca ma zawsze jedną rękę wolną oraz ma możliwość rozglądania się dookoła i dawania sygnałów o skrętach jak podczas jazdy na rowerze. Indywidualni klienci będą mogli kupować Audi e-tron Scooter już pod koniec 2020 roku. Pojazd ten wyposażony jest także w wymagane prawem oświetlenie diodowe czyli: reflektor przedni, światło do jazdy w dzień, światło tylne i światło hamowania. Poprzez Bluetooth możemy stworzyć indywidualne profile jazdy oraz zablokować urządzenie hasłem, co ma zapobiec kradzieży. Niestety, ale cena na tę chwilę pozostaje zagadką.

Co myślicie o Audi e-tron Scooter? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Kamil Kuźnik
Student Automatyki i Robotyki na AGH w Krakowie. Z technologią związany od najmłodszych lat. Fan szybkich smartfonów, ciekawych słuchawek i dobrego piwa.

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej