Androidz 10 światło dzienne ujrzał we wrześniu tego roku. Wtedy to też posiadacze smartfonów z serii Google Pixel otrzymali możliwość aktualizacji systemu właśnie na tę wersję. Teraz wychodzi na jaw, że wielu użytkowników Pixela 2 ma po tym problem z WiFi!
Która to już wtopa Google? Ktoś umie to zliczyć?
To naprawdę jest lekka przesada. Już wiele razy byliśmy świadkami tego, że Google wydało wadliwą aktualizację na Pixele. Przykład? Chociażby we wrześniu, tuż po premierze Androida 10, gdy zaktualizowaliśmy smartfon z tej serii do nowej wersji systemu, urządzenie wpadało w tzw. “bootloop”. Oznacza to, że ciągle widzieliśmy ekran ładowania systemu, bez końca.
Teraz okazało się, że to nie koniec kłopotów posiadaczy Pixeli z aktualizacją do najnowszego Androida. Otóż, bardzo duża część posiadaczy Pixela 2 zgłaszała problemy z WiFi. Na czym one polegały? Raz pokazywał się komunikat “Połączono, brak dostępu do Internetu”, raz tylko na chwilę się łączył z WiFi, raz łączył się normalnie, ale nie pokazywał żadnego połączenia, a raz ciągle przełączał między danymi komórkowymi a WiFi. Takie problemy z pewnością uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Niektórzy też zauważyli nieprawidłowe funkcjonowanie Bluetooth. Google praktycznie od początku tych problemów było informowane o tym, lecz do teraz nie wypowiedziało się jakkolwiek na ten temat.
Zobacz także: Xiaomi patentuje smartfon z dodatkowym wyświetlaczem na pleckach
Moim zdaniem, takie coś nie powinno mieć miejsca. Tym bardziej u samego Google! Ostatnio pochwaliłem firmę OnePlus za wzorowe, według mnie, podejście do aktualizacji swoich urządzeń. Pierw dostęp otrzymują beta testerzy, a dopiero potem, gdy ci zgłoszą ewentualne błędy, a producent je załata, dają możliwość aktualizacji szerszemu gronu odbiorców. Czemu, skoro sami nie umieją zadbać o to odpowiednio, nie wezmą przykładu chociażby właśnie z wcześniej wspomnianej firmy? Przecież takie rozwiązanie pozwoliłoby uniknąć problemów na szerszą skalę.
Czy ktoś z Was zetknął się z takim problemem właśnie z Pixelem 2? Czy producent pomógł Wam rozwiązać go?
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!