Huawei Developer Conference Polska 2020 za nami! Co przedstawił deweloperom chiński gigant?

Huawei Developer Conference Polska 2020

Huawei przygotował webinarium pod tytułem Huawei Developer Conference Polska 2020. Podczas niej przedstawiono m. in. rekordowe wyniki AppGallery w Polsce, a także jakie wsparcie otrzymują deweloperzy aplikacji do tego sklepu.

AppGallery rośnie w siłę

Sklep z aplikacjami od Huawei, AppGallery, odnotowuje 8-krotny wzrost liczby pobrań różnych aplikacji w nim zawartych w ciągu roku. Aktualnie liczba ta wynosi ponad 1.2 miliona w ciągu miesiąca, co jest bardzo dobrym wynikiem dla ekosystemu tego producenta. W tym samym okresie czasu przybyło 1.8 miliona nowych kont Huawei ID, co również dobrze rokuje rozwojowi chińskiego giganta i jego ekosystemu. Już teraz w AppGallery znajduje się ponad 4900 aplikacji, które są w języku polskim, a niedługo może pojawić się ich jeszcze więcej. Z pewnością pomoże tutaj…

Wsparcie dla deweloperów od Huawei!

Na tej konferencji wzięło udział wiele osób, które wypowiedziały się o korzyściach dla deweloperów, jakie otrzymają w zamian za współpracę z nimi. Jedną z nich był Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska, który rozpoczął tę konferencję. Przedstawił ich nadchodzące cele, a więc rozbudowę ekosystemu HMS czy też poszerzanie oferty AppGallery. Chcą też poszerzać swoje portfolio urządzeń oraz utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży. Co do tego mam jednak osobiście spore wątpliwości, a to za sprawą ich konfliktu z USA. Chyba wszyscy dobrze znamy tego skutki…

Huawei Developer Conference Polska 2020

Następnie głos zabrał Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu Huawei. Przedstawił on argumenty, dlaczego warto jest połączyć swój biznes właśnie z ich ekosystemem. Na początku przedstawił to, co wchodzi w jego skład, a więc ekosystem aplikacji oraz ten sprzętowy. Następnie przeszedł do liczb, które mają zobrazować to, jak szybko się rozwijają. Aktualnie mają ponad 2 miliony zarejestrowanych deweloperów, a do końca 3. kwartału tego roku liczba pobrań aplikacji z AppGallery wzrosła do 293 miliardów. Te liczby potrafią zrobić wrażenie, co powinno zachęcać kolejnych deweloperów do nawiązywania współpracy.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Wiadomo jednak, że przy współpracach takich liczy się też zysk, a więc monetyzacja pracy deweloperów. W ciągu roku wzrost przychodów wzrósł aż o 425%. Jak widać, współpraca ta może się naprawdę opłacać – HMS bardzo prężnie się rozwija.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Jak wygląda sytuacja ekosystemu Huawei w naszym kraju? Zdaniem Huawei, 70% najważniejszych aplikacji lokalnych jest już dostępne do pobrania w AppGallery. Wśród tych wszystkich aplikacji znajdziemy takie aplikacje jak x-kom czy nawet IKO – aplikację bankową PKO. Warto dodać, że już niedługo, w grudniu, w AppGallery ma się pojawić także aplikacja Banku Millennium. Pierw będzie dostępna na smartfony i tablety tego producenta z Usługami Google, zaś w późniejszym czasie będzie też możliwa do pobrania na urządzenia z HMS.

Huawei Developer Conference Polska 2020

W jaki sposób Huawei pracuje ze swoimi partnerami? Przede wszystkim zapewniają obsługę, dedykowanego business development managera, który jest ich ambasadorem w ekosystemie Huawei. Dodatkowo, nie brakuje także wsparcia przez zespół inżynierów oraz wyników marketingowych, ale o tym ostatnim powie nam dokładniej zaraz kolejny gość tej konferencji. To wszystko przekładać ma się na obustronną korzyść, ma dawać to jak najlepsze wyniki i przyciągać jak najwięcej klientów. Wspomniano także o tym, że w bieżącym roku Huawei zainwestował w nasz rynek prawie 20 milionów złotych na tutejszy rozwój.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Po tym, mikrofon przejęła Dorota Haller – dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu CMO w Huawei CBG Polska. To właśnie ona opowiedziała więcej o sposobach promocji pracy współpracujących z nimi deweloperami. Podstawą jest komunikacja 360 stopni – Huawei istnieje wszędzie. Reklamy tego giganta widzimy w sklepach, na banerach, w telewizji, w social mediach, w produktach, a także nie brakuje rozgłosu wśród dziennikarzy. No i nie zapomnijmy o ich twarzy na całą Europę – Robercie Lewandowskim, kto nie zna tego piłkarza? Jak widać, Huawei jest po prostu wszędzie. To właśnie jest ich klucz do sukcesu, dobry marketing to podstawa tego, żeby klienci chcieli obcować z tą marką, a w najlepszym wypadku ją pokochali. Właśnie dlatego Huawei twierdzi, że warto podejmować z nimi współpracę, bowiem są w stanie zapewnić dobrą promocję owoców tych działań. Dzięki skutecznej promocji, według badań, praktycznie co drugi Polak zna już AppGallery.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Nieco więcej na temat marketingu samego ekosystemu powiedziała managerka tego działu, Beata Tatera-Zasadzińska. Aktualnie jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania są social media, np. Facebook. Właśnie dlatego powstał fanpage AppGallery, który może pochwalić się 8-milionowymi zasięgami. Tam promowane są aplikacje ich partnerów. Oprócz tego, foldery preinstalowane na urządzeniach tego producenta pokazują sugerowane aplikacje pasujące do danej kategorii. W ten sposób pomagamy użytkownikowi znaleźć coś dla siebie, a deweloperowi – nowego klienta. Jeśli chcemy z kolei poznać promocje, które na nas czekają tam, wystarczy wejść na stronę AppGallery, by znaleźć wszystkie promocje w jednym miejscu.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Wśród ich kampanii promocyjnych, możemy wyróżnić trzy modele:

  • brandową – z udziałem partnerów globalnych i lokalnych;
  • sezonową – zależną od aktualnych potrzeb konsumenta;
  • “szyte na miarę” – współpracując z największymi partnerami biznesowymi.
Huawei Developer Conference Polska 2020

Kolejnym, zagranicznym gościem był dr Jaimie Gonzalo, wiceprezes Consumer Mobile Services. przekazał on bardzo ważną informację dla potencjalnych nowych współpracowników firmy Huawei. Deweloperzy mogą liczyć na wsparcie w dowolnym języku. Nie ma tutaj zatem bariery językowej, która mogłaby utrudniać pracę. AppGallery to kolejne źródło przychodów dla deweloperów. Zapewniać ma to także ciągły wzrost zainteresowania daną aplikacją. To jest następstwem m. in. różnego rodzaju promocjami i bonusami. W końcu, każdy lubi coś mieć taniej lub za darmo. To właśnie przyciągać ma nowych klientów do AppGallery.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Przedstawił on także nam Quick Apps – możliwość korzystania z gier i aplikacji bez ich instalowania. W ten sposób wzrasta współczynnik otwierania aplikacji.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Z kolei Pieter Greyling, główny opiekun deweloperów Huawei przedstawił nam HMS Core 5.0. Pozwala on na tworzenie jest bardziej rozbudowanych aplikacji deweloperom, którzy chcą podjąć się współpracy z chińskim gigantem. W jego skład wchodzi pakiet inteligentnych usług, w tym także podstawowe aplikacje jak Cloud, Music czy Videos. HMS Core jest ciągle rozwijane, to właśnie pozwala poszerzać możliwości całej platformy. Deweloperzy coraz chętniej łączą swoje aplikacje właśnie z HMS Core. W szczególności tyczy się to Ads Kit, Map Kit oraz Analytics Kit.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Simone Buda opowiedział z kolei o tym, jak skutecznie rozpromować i zmonetyzować swój biznes. Odbywać się to może na wiele sposobów, m. in. za pomocą Huawei Ads. Tysiące partnerów już zaufało Huaweiowi, który skutecznie promuje ich pracę. Huawei Ads oferuje różnego rodzaju formaty reklam. Dzięki temu trafiają one do szerokiego grona odbiorców, co przekłada się na skuteczność.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Fernando Garcia Calvo zaprezentował nam nową wyszukiwarkę – Petal Search, najmłodsze dziecko HMS. To wyszukiwarka, która wspierana jest przez sztuczną inteligencję. Pomaga ona nam znaleźć dokładnie to, czego szukamy, a przyjazny interfejs zapewnia czytelny odbiór wyników wyszukiwania. Wszystko, czego chcemy, jest na wyciągnięcie naszej ręki.

Huawei Developer Conference Polska 2020

Ostatnim elementem było wypowiedzenie się na temat współpracy z Huawei dwóch klientów, którzy są nam już troche bardziej bliżsi. Chodzi tu o Grupę Empik oraz BLIX. Użytkownicy korzystający z AppGallery mogli korzystać z bonusów przy pobieraniu aplikacji z tego sklepu. Były to darmowe 30 dni abonamentu na Empik Go, a później 90-dniowy. Z kolei na Empik Music był dostępny darmowy, 90-dniowy dostęp do abonamentu. Teraz, z okazji Black Friday, możemy uzyskać kod rabatowy na nawet -24% na Empik Foto. BLIX z kolei odnotował prawie milion pobrań od marca do października. To przyniosło im bardzo duże zyski dzięki skutecznej promocji.

Co sądzicie na temat tej prezentacji? Dowiedzieliście się czegoś ciekawego?
Jakie macie zdanie na temat Huawei Mobile Services?

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!