Huawei notuje ogromne spadki nawet w Chinach. realme najszybciej rozwijającą się marką

realme 6 pro piorun

Zastanawialiście się jak wyglądają tegoroczne statystyki sprzedaży smartfonów? Counterpoint Research dokładnie przeanalizowało chiński rynek dostarczając nam ciekawych danych.

Inni gracze rosną na porażce Huawei’a

Chiński rynek smartfonów odnotował wzrost sprzedaży marki realme w pierwszym kwartale 2021 roku aż o 82% względem poprzedniego kwartału. Sprzedaż smartfonów tej firmy wzrosła 451% rok do roku, a więc powiększyła się ponad pięciokrotnie. To dużo, jeśli spojrzymy na sam chiński rynek smartfonów, ponieważ ten według Counterpoint Research, zanotował wzrost o jedynie 5% w I kwartale 2021 roku. Jak ujawnia badanie, najlepiej sprzedającymi się telefonami realme w Chinach w ciągu ostatnich 12 miesięcy były modele z serii Q2, V3, V5 i V15, kosztujące od 150 do 250 dolarów.

Nie tylko żółty producent radzi sobie dobrze. Dwucyfrowy wzrost w pierwszym kwartale dotyczy też OPPO, Xiaomi oraz vivo. Widać na kim odbiły się najbardziej te zmiany. Na wykresie widzimy spory spadek sprzedaży smartfonów Huawei i Honor. Pierwszy z tych producentów wciąż walczy ze skutkiem nałożonych sankcji przez USA. Drugi od niedawna może wznowić działalność z Usługami Google, o czym informowaliśmy Was na łamach portalu. To, że Huawei skupił się raczej na segmencie premium, odpuszczając sobie niską i średnią półkę cenową, miało realny wpływ na to jak ukształtowała się sprzedaż. Lukę szybko wypełnili pozostali producenci oferując tanie urządzenia z 5G.

wykres sprzedaż

Komentując tę ​​zmianę, starszy analityk Counterpoint Research, Yang Wang, powiedział:

realme urosło w najszybszym tempie spośród głównych marek. Ich charakterystyczna, ale skuteczna strategia marketingowa przemówiła do wrażliwych na budżet odbiorców Gen Z, którzy zazwyczaj szukają funkcji premium, które wspierają “cyfrowy styl życia” oparty na mediach społecznościowych, fotografii i grach. Jednocześnie portfolio produktów marki dotrzymało kroku większym producentom, jeśli chodzi o wprowadzanie produktów na rynek i kluczowe cechy premium. Dzięki niezwykle konkurencyjnym cenom marka realme wyróżniała się na tle innych

Źródło: counterpointresearch.com

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!