Instagram testuje sponsorowane prezenty od fanów dla twórców

Instagram testuje sponsorowane prezenty od fanów dla twórców
PARIS, FRANCE – MARCH 15: In this photo illustration, the social media application logo, Instagram is displayed on the screen of a computer on March 15, 2019 in Paris, France. Social media Facebook, Instagram, Messenger and WhatsApp have been affected by a global outage for nearly 24 hours on March 14, 2019 cutting virtual worlds to nearly 2.3 billion potential users. Facebook has explained the causes of malfunctions that have disrupted its networks in recent days. This failure is due to the “server configuration change” that has caused cascading problems Facebook is excused for the inconvenience caused to users and companies that are dependent on Facebook, Instagram or WhatsApp to run their business.(Photo by Chesnot/Getty Images)

Nowa funkcja ma na celu umożliwienie użytkownikom wysyłania darmowych i płatnych prezentów do swoich ulubionych twórców.

Śladem TikToka

Meta zwlekała całkiem długo, zanim rozpoczęła pracę nad funkcją dającą możliwość wysyłania prezentów. Podobne rozwiązania są już od dawna częścią większości platform społecznościowych, z konkurencyjnym TikTokiem. Meta już jakiś czas temu przyznała rację, że to właśnie TikTok jest przyszłością i nie trzeba było długo czekać na stworzenie wielu podobnych rozwiązań na Facebooku, czy Instagramie. Teraz Meta ma zamiar wprowadzić prezenty, które według samej firmy, mają działać jako wyraz wdzięczności dla treści publikowanych przez twórców.

Jak zarobić?

Fani będą mogli wysłać do swoich ulubionych influencerów darmowe lub płatne prezenty premium, ale tak naprawdę jest to jedyna potwierdzona na tę chwilę informacja. Pierwsze informacje o przygotowywaniu omawianej funkcji pojawiły się w lipcu, kiedy Alessandro Paluzzi, deweloper, odnalazł w danych aplikacji wzmianki o tworzeniu „wyrazów uznania”, co potem zmieniono na prezent właśnie. Tego typu rozwiązania mają tak naprawdę jeden cel: zwiększenie możliwości czerpania zysków finansowych przez twórców. Pomysł najprawdopodobniej zadziała, ponieważ świetnie prosperuje na Facebooku i TikToku.

Źródło: xda-developers.com

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!