Jak znaleźć dobry serwis produktów Apple? Moje zasady

Wymiana wyświetlacza
fot.Macrovector/Freepik

Najwięksi miłośnicy sprzętu z nadgryzionym jabłkiem mówią, że Apple to styl życia. Produkty tej marki wybierane są przez świadome swoich potrzeb osoby, które nie lubią kompromisów. Jedno ciągle pozostanie takie samo, czyli usterki, które zmuszają użytkowników do oddania sprzętu do naprawy do nieznanych centrów serwisowych.

Serwisów Apple jest sporo, ale zawsze znajdzie się ten jedyny

Wszystko zależy od tego, czy posiadamy jeszcze wsparcie producenta lub możliwość reklamacji u sprzedawcy. W sytuacji, kiedy takie działania nie są już możliwe zostaje nam tylko obsługa w serwisie pogwarancyjnym. Jaki punkt będzie odpowiedni? Jest kilka argumentów, które stoją za takim wyborem. Naprawić Oczywiście każdy właściciel sprzętu z nadgryzionym jabłkiem ma swoje własne kryteria, ale przed wyborem odpowiedniego serwisu warto poznać kilka dodatkowych argumentów. Kto wie, być może pozwolą nam lepiej wybrać serwis Apple. Zaskoczę Was, ale samo przejrzenie opinii na Google lub na Facebooku może nie wystarczyć.

Zadzwoń do wybranego serwisu

W trakcie połączenia powinieneś zostać potraktowany profesjonalnie. Ważne jest, abyś sprawdzić, czy udało Ci się dodzwonić za pierwszym, ewentualnie za drugim razem w czasie, kiedy infolinia takiego punktu powinna być czynna. Jeśli nie, to zły znak, bo w trakcie naprawy masz prawo do informacji, ilekroć ich potrzebujesz. Kompletnie nie trafia do mnie wyjaśnienie, że wszyscy naprawiają telefony i nie ma kto odebrać połączenia. Numer telefonu dostępny na stronie jest dla klientów, którzy mają prawo do szybkiego kontaktu.

Apple
Serwis telefonów / fot.freepik.com – fxquadro

W czasie rozmowy telefonicznej powinieneś zostać potraktowany uprzejmie bez wyczucia, że “zawracasz gitarę”. Zadaj kilka szczegółowych pytań o naprawy i sprawdź, czy osoba na infolinii udziela informacji bez problemu. Podczas rozmowy powinniśmy otrzymać najprostsze informacje, które oczywiście będą wiążące.

Zapytaj o czas naprawy i przeanalizuj inne oferty

Upewnij się, jaki będzie czas naprawy usterki w Twoim urządzeniu marki Apple. Na ten czas składa się bardzo wiele czynników – jeśli bez podawania szczegółów usłyszysz, że to np. tylko 12 godzin, uważaj. Najłatwiej rzucać obietnice, niestety często okazują się one bez pokrycia. Padają tylko po to, by zyskać klienta obsługując go później według własnego uznania niekoniecznie według obietnic.

Program samodzielnej naprawy
Wymiana wyświetlacza iPhone 15 Pro Max / fot.iFixit.com

Na czas naprawy usterki składa się wiele elementów. Czasem konieczne jest sprowadzenie części, czasem sam proces naprawy jest dość długi, serwisanci mogą dłużej testować urządzenie lub przy okazji wykryć inne usterki. Dodatkowo może się okazać, że za objawy odpowiada nie ta usterka, jaką pierwotnie typował klient co komplikuje czas obsługi. To wszystko może spowodować opóźnienia. Dlatego nie ma nic złego w tym, kiedy serwis podaje Ci widełki czasowe – to odpowiedzialne podejście, a nie rzucanie słów na wiatr.

Części oryginalne czy zamienniki?

To bardzo ważna kwestia, od której w ogromnej mierze zależeć będzie komfort pracy z urządzeniem po naprawie. Rynek jest zalany zamiennikami części do iPhone’ów i iPadów pochodzących z Chin – tanich i fatalnej jakości. Z doświadczenia wiem, że montowanie ich w urządzeniach Apple zazwyczaj oznacza kłopoty.

Naprawa telefonu
fot.Freepik.com

Nie wyciągaj jednak wniosków pochopnie. Fakt, że serwis używa zamienników, nie musi go skreślać. Zamienniki mogą być naprawdę wysokiej jakości, równej tej od producenta. Przedsiębiorcy, korzystając ze sprawdzonych części muszą mieć pewność względem swojego towaru. W przeciwnym razie ilość reklamacji oraz opinii może mocno uderzyć w ich firmę. Dlatego zawsze pytaj, czy używane zamienniki są przetestowane i serwis ręczy za ich jakość. Poręczeniem takiej sytuacji jest pewien ważny argument.

Gwarancja? Wypytaj o szczegóły

Każdy dobry serwis pogwarancyjny powinien dawać na swoją pracę i używane w naprawach części gwarancję. Właściciele telefonów i tabletów Apple nawet z gwarancją producenta nie mają łatwego życia. Nie dość, że w Polsce wynosi ona tylko rok, to jeszcze zapisanych jest w niej wiele obostrzeń, czasem dosłownie niemożliwych do spełnienia, co staje się powodem odrzucenia roszczeń gwarancyjnych w wielu przypadkach. Mało tego, aby móc ponownie skorzystać z nowej gwarancji po wymianie sprzętu musimy zadzwonić na infolinię Apple  

Jak znaleźć dobry serwis produktów Apple? Moje zasady
Gwarancja / fot.freepik.com by juicy_fish

Dlatego szukając serwisu pogwarancyjnego dla telefonów i tabletów Apple, warto stawiać na taki punkt napraw, który udzieli gwarancji na swoje usługi. Nie bez powodu napisałem o udzielaniu. Gwarancja to dobrowolne oświadczenie określane w myśl przepisów zgodnie z dyspozycją przedsiębiorcy. Udzielenie takiego wsparcia to znak, że serwis przykłada wagę do swojej pracy i używanych części zamiennych. Najsłabsze serwisy używają najtańszych zamienników, milczą o gwarancji i są nastawione jedynie na pieniądze klienta zapominając na koniec o czymś takim jak odpowiedzialność sprzedawcy.

Opinia na Google oraz w Internecie? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Każdy konsument może mieć inne potrzeby. Dla jednych naprawa na kolanach zaplecza bez komory bezpyłowej może być w pełni zadowalająca. W jeszcze innych przypadkach klienci mogą kierować się ceną kompletnie nie zwracając uwagi na czynniki, które są naprawdę ważne. W tych czasach im większa weryfikacja spółki tym większa pewność, że oddaliśmy nasze urządzenie Apple w dobre ręce. Nie warto kierować się tylko opiniami. Samodzielnie sprawdźmy punkt według powyższych punktów. Oczywiście zawsze możemy skorzystać z serwisów producenta, ale naprawy w takich punktach mogą być nieopłacalne.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!