Serwis Apple wymienił Ci urządzenie? Zobacz, co koniecznie musisz zrobić

Serwis Apple

Wymiana telefonu w serwisie producenta to przyjemna chwila dla każdego klienta. Otrzymujemy nowe urządzenie z odnowioną gwarancją. Serwis Apple po wydaniu nam wymienionego produktu kończy swoje działania natomiast my powinniśmy pamiętać, aby wykonać jeszcze jedną rzecz.

Wymieniony iPhone będzie miał nową gwarancję, ale…

Po każdej naprawie smartfona w serwisie Apple, która została zakończona wydaniem nowego urządzenia właściciel powinien pamiętać o bardzo ważnej kwestii. Wymieniony produkt musimy zgłosić bezpośrednio do Apple w celu aktualizacji gwarancji. O ile nie jest to jakieś działanie “obowiązkowe” to z pewnością w późniejszych terminach (kiedy znowu będziemy mieli problem) o wiele łatwiej będzie nam uzyskać serwis gwarancyjny. O co dokładnie chodzi? Sprawa jest bardzo prosta. Art.581 k.c normuje co dokładnie powinno otrzymać nasze urządzenie, nasz produkt, który wraca z serwisu (przy reklamacji z tytułu gwarancji).

§  1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§  2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

Z powyższych przepisów dowiadujemy się, że jeśli naprawa naszego iPhone’a była naprawą istotną to termin gwarancji biegnie od nowa z chwilą wydania rzeczy naprawionej. Analogicznie sytuacja wygląda jeśli urządzenie zostanie wymienione przez gwaranta. Niestety, ale ten przepis nie wskazuje wprost, że gwarant ma udzielić takiej gwarancji z automatu. Nie jest to dokładnie sprecyzowane jednak w dobrym tonie powinno to być załatwione bez angażowania konsumenta. W przypadku Apple istnieje pewne działanie, które dotyczy odebrania wymienionych produktów. Każdy klient powinien zadzwonić na polską infolinię producenta (numer 00800-4411875) w celu zaktualizowania gwarancji. Wówczas na stronie Apple stosowne informacje dotyczące gwarancji zostaną zmienione i będą one widoczne na stronie producenta.

Serwis Apple wymienił Ci urządzenie? Zobacz, co koniecznie musisz zrobić
checkcoverage.apple.com

Podczas rozmowy będziemy zobligowani podać numer imei lub numer raportu serwisowego (najczęściej numer imei wystarczy) oraz inne dane, które pozwolą pracownikowi zmienić datę. Po krótkiej rozmowie z pracownikiem infolinii w systemie gwarancyjnym nasze urządzenie otrzyma nową roczną gwarancję. Jest to dość ważne działanie, które oczywiście można zaktualizować również pod koniec trwania gwarancji (z datą wymiany z raportu). Należy mieć na uwadzę, że serwis telefonów Apple bez takiej aktualizacji może odmówić obsługi, ponieważ są to punkty działające na zlecenie producenta. Każdą taką firmę obwiązują procedury i działania zgodne z zasadami Apple.

Serwis Apple orzeknie, kiedy wystąpi naprawa istotna

Wszystko zależy od produktów Apple. W portfolio producenta mamy różne urządzenia (główne): MacBooki, iPady, iPhone, iPody, Watch. Naprawa istotna dla większości przypadków to wymiana istotnych elementów, które np. usunęły wadę w pełni uniemożliwiającą korzystanie z produktu. Trudno jest się tutaj odnieść do każdego produktu z osobna, po dla każdego urządzenia naprawa istotna może być inna. W portfolio Apple niektóre produkty (iPad, iPod, Watch) przy potwierdzeniu usterki są wymieniane. W takim przypadku sprawę mamy jasną i nie ma co do tego wątpliwości (pamiętajmy, że procesy napraw mogą się zmieniać).

W przypadku iPhone mniej więcej do 2015 roku obowiązywała podobna procedura. Apple drastycznie zmienił swoją obsługę serwisową wprowadzając nie tylko naprawy mechaniczne dla telefonów, ale również wprowadzając bezpośrednio sprzedaż części w samodzielnym programie napraw. Także względem telefonów iPhone każda naprawa powinna być przeanalizowana pod kątem określenia naprawy istotnej. Najlepszym źródłem informacji w takich przypadkach jest serwis Apple. Oczywiście powyższa procedura na przełomie czasu może również ulec zmianie. W przypadku laptopów MacBook są one składane z (płyta główna, matryca, bateria oraz obudowa z klawiaturą) kilku części w całość lub pojedynczo więc pewnie będziemy mogli mówić o sytuacji naprawy istotnej. Każda naprawa powinna być jednak skonsultowana z serwisem Apple.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!