MacBooki Pro 13 mogą się same wyłączać. Nadchodzi kolejna akcja serwisowa?

MacBooki Pro 13 mogą się same wyłączać. Nadchodzi kolejna akcja serwisowa?

Mam wrażenie, że ostatnie modele laptopów Apple nie należą do zbyt udanych sprzętów. Gigant z Cupertino ogłaszał już niejedną akcję serwisową związaną z klawiaturami motylkowymi, a teraz na oficjalnej stronie producenta możemy wyczytać, że część MacBooków Pro 13 mogła trafić na rynek z sporą wadą.

MacBook 13 Pro może sam z siebie się wyłączyć

Tak, to nie żart. Użytkownicy zaczęli coraz to częściej zgłaszać do Apple problemy z 13-calowymi wersjami MacBooków Pro wyprodukowanymi w tym roku. Problem póki co dotyczy jedynie wersji z dwoma złączami Thunderbolt, a co za tym idzie jeśli korzystacie z tego laptopa to temat prędzej czy później może dotknąć i was. Wprawdzie Apple nie uruchomiło jeszcze akcji serwisowej, ale pojawienie się na oficjalnej stronie pomocy technicznej Apple krótkiej instrukcji co zrobić w przypadku nagłego wyłączenia się komputera oznacza tylko jedno – problem ten występuje i jest powszechny.

MacBooki Pro 13 mogą się same wyłączać. Nadchodzi kolejna akcja serwisowa?

Jak zatem poradzić sobie z problemem samoczynnego wyłączania się MacBooka 13 Pro z tego roku? Instrukcja przygotowana przez Apple wygląda następująco:

  1. Bateria w laptopie musi być naładowana do poziomu mniejszego niż 90%. Jeśli MacBook Pro 13 pokaże poziom naładowania na poziomie 90%-100% to należy odłączyć go od zasilania i używać, aż ten rozładuje się do odpowiednich wartości.
  2. Podłączyć laptop do zasilacza.
  3. Zamknąć wszystkie uruchomione w tle programy, aplikacje czy gry.
  4. Zamknąć pokrywę MacBooka Pro 13 (spowoduje to przejście komputera w tryb uśpienia).
  5. Laptop musi ładować się przez co najmniej 8 godzin, a następnie należy wykonać aktualizację do najnowszej wersji systemu macOS.

Zobacz także: AirPodsy w zestawie z przyszłorocznymi iPhonami? Taki plan ma mieć Apple

Według Apple instrukcja ta w tak naprawdę całkowicie rozwiązać występujący problem. Co jednak w sytuacji, gdy tak się nie stanie? Pozostaje nam spakować swojego MacBooka Pro 13 i udać się do najbliższego autoryzowanego sklepu czy serwisu giganta z Cupertino. Zapewne, gdy problem będzie zgłaszany przez większe grono użytkowników to Apple zdecyduje się na kolejną już akcję serwisową swoich laptopów. Miejmy jednak nadzieję, że zamieszczona wyżej instrukcja faktycznie rozwiąże wszystkie problemy.

Korzystacie z laptopów Apple? Co myślicie o tym sprzęcie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!