Zdarza się, że biznes nie układa się tak jak chcemy. Przykładem tego jest Nokia (mobile), która mimo ciężkich chwil próbowała odrodzić się z popiołów. Wszystko na to wskazuje, że to się nie udało. HMD właśnie wycofuje smartfony Nokia z różnych rynku. Możemy być pewni, że nadchodzi całkowity proces rebrandingu.
Nokia mobile powoli znika z Europy. Kwestia czasu, kiedy zniknie całkowicie
Obecny właściciel marki, chińska firma HMD Global, rozpoczęła aktywny rebranding i usunęła wszystkie smartfony Nokia ze stron internetowych na kilku kluczowych rynkach, w tym w Europie. Zmiany są zauważalne i wszystko wskazuje tylko na jedną ścieżkę. Nie zmieni tego fakt, że telefony Nokia są jeszcze dostępne na stronie internetowej w regionalnych sklepach HMD, m.in. w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie, w Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Łacińskiej. W mojej ocenie to kwestia czasu, kiedy wszystko powoli zniknie. Działanie jest zrozumiałe, ponieważ utrzymywanie dwóch marek na rynku to koszty oraz wewnętrzna konkurencja.
Wszystko na to wskazuje, że jesteśmy świadkami kolejnego pogrzebania smartfonów Nokia. Tu nasuwa się jedno pytanie. Czy producent zostawi sobie tańsze uszkodzenia, czyli proste telefony komórkowe (feature phones)? Na chwilę obecną nie mamy na ten temat informacji, ale w mojej ocenie jest szansa na takie posunięcie. Obawiam się, że tym razem marka Nokia już nie powstanie z popiołów i raczej nie zobaczymy żadnego smartfona w wykonaniu tego producenta. Jeśli macie takie urządzenia zachowajcie je, bo już niedługo mogą kosztować fortunę.
Źródło: Nokiamob, oprocowanie własne
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!