Opakowania wielokrotnego użytku? InPost i MODIVO startują z testami!

inpost paczkomat
Paczkomat InPost (fot. InPost)

InPost wraz z marką MODIVO zamierzają zrewolucjonizować świat e-commerce. Zaczynają od… opakowań, bowiem te są najsłabszym ogniwem całego łańcucha. Co wymyślili?

Kartony wielokrotnego użytku od InPostu i MODIVO

InPost jako pierwszy w Polsce, a może nawet w Europie, rozpoczyna ogromny projekt ponownego używania opakowań potrzebnych do zapakowania zakupu. We współpracy z MODIVO i CCC gigant zacznie rozsyłać specjalne kartony, które klient będzie mógł zwrócić.

Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi.

Rafał Brzoska, prezes firmy InPost

Klient normalnie otrzyma produkt w specjalnym kartonie. Po rozpakowaniu zakupu, opakowanie można ładnie złożyć, a następnie należy udać się do najbliższego Paczkomatu i zeskanować znajdujący się na kartonie kod QR. Wysłane opakowanie wróci do sprzedawcy, tam zostanie zdezynfekowane, a następnie powróci do obiegu. To ma jeszcze mocniej ugruntować pozycję InPostu jako ekologicznego giganta.

Prezes InPostu zaprasza kolejne marki do współpracy i korzystania z tego typu programu. Warto dodać, że też firma uruchomiła specjalny program, w ramach którego możemy oddać stary, kompletny sprzęt elektroniczny.

W InPost zdajemy sobie sprawę, że przy obecnym wzroście rozwoju e-commerce kierunek jest jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i bardzo odpowiedzialna. Dlatego wierzymy, że nasi partnerzy w e-commerce dołączą do naszego projektu. Zapraszamy do projektu wszystkie firmy, które chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne. Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość.

Rafał Brzoska, prezes firmy InPost

Źródło: InPost

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!