Nie wiem czy pamiętacie, ale przez jakiś czas pojawiały się Paczkomaty InPostu, które miały wbudowane terminale płatnicze. Jak się okazuje, spółka definitywnie z nich rezygnuje.
Paczkomaty bez terminali płatniczych
Na przełomie 2014 i 2015 InPost stawiał Paczkomaty z wbudowanymi terminalami płatniczymi. Te służyły do opłacania przesyłek pobraniowych czy opłacania właśnie tych wysyłanych. Możliwe, że teraz macie spory przypływ różnych wspomnień i zastanawiacie się, dlaczego takich Paczkomatów już nie spotykacie.
Jak powiedział rzecznik prasowy InPostu Wojciech Kądziołka, utrzymywanie terminali płatniczych w Paczkomatach straciło sens. Powodem ma być dynamiczny rozwój usług cyfrowych oraz płatności typu BLIK czy przelewów pay by link, co przyczyniło się do marginalnego zainteresowania płatnościami kartami fizycznymi.
Co ważne, Paczkomaty dalej obsługują płatności, jednakże jest to możliwe właśnie za pośrednictwem BLIKA albo pay by link. Warto też wspomnieć o tym, że bardzo dobrze rozwinęły się zwroty paczek, które wymagają od nas niczego innego, jak podania numeru zwrotu. Jest to niezwykle ułatwiające i nie wymaga od nas nawet drukowania etykiety. Nie można też zapomnieć o dedykowanej aplikacji mobilnej, która dobrze uzupełnia wrażenia korzystania z Paczkomatów InPost.
Źródło: Cashless
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!