Na rynku aplikacji mobilnych znajdziemy wiele do zakupu biletów, jednak problem jest taki, że nie obsługują one wszystkich dostępnych przewoźników kolejowych. Dobrym przykładem jest PKP Intercity, biletów tej spółki nie można zakupić w jednej z najpopularniejszych apek, czyli KOLEO. Użytkownicy smartfonów mogli za to skorzystać z IC Mobile Navigator, ale raczej robili to niechętnie, co widać po opiniach w Google Play i App Store.
Pekapka wkrótce dostępna
Aktualna aplikacja PKP Intercity dostępna w sieci ma bardzo niskie oceny – 1,5 w App Store oraz 2,8 w Google Play pokazują, że nie nadaje się ona do dalszego użytku. Problem ten zauważył sam przewoźnik, a o IC Mobile Navigator wypowiedział się Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity:
IC Mobile Navigator to rozwiązanie sprzed 7 lat, obecnie nieco inaczej konstruuje się aplikacje mobilne, zwłaszcza aplikacje sprzedażowe. Nie tyle chcemy dać nową aplikację, ile zmienić istniejącą, na rozwiązanie, które będziesz szybsze, bardziej wydajne, a także estetyczne.
Nowa aplikacja, która pojawi się w najbliższym czasie, będzie nosić nazwę Pekapka. Oczywiście znajdzie się w niej możliwość zakupu biletów i ich zwrotu, a co więcej możliwe będzie wybranie miejsca ze schematu. Myślę, że interfejs graficzny z pewnością przyciągnie podróżujących, ponieważ nie trzeba będzie sprawdzać jak działa numeracja siedzeń w interesującym nas składzie. Zakup kilku miejsc obok siebie nie będzie dłużej wyzwaniem. W Pekapce będzie także można zamówić posiłek do wybranego miejsca. Spółka opracuje także moduł śledzenia pociągów w czasie rzeczywistym.
Mamy nadzieję, że z czasem cała oferta PKP Intercity znajdzie się w jednej aplikacji i nie będzie sytuacji, w której bilet kupimy tylko w kasie, a nie przez internet. Sukcesywnie chcemy zrównywać kanał sprzedaży zdalnej z kasową. Zakładamy, że aplikacja będzie gotowa jeszcze w tym roku, aktualnie jesteśmy na finiszu prac programistycznych, jednocześnie aplikację intensywnie testujemy.
dodaje Tomasz Gontasz
O nowej aplikacji dowiedzieliśmy się z regulaminu serwisu e-IC, który został dziś opublikowany. Możemy w nim przeczytać, że Pekapka musi uzyskać autoryzację przez sklepy App Store i Google Play i dopiero wówczas będzie udostępniana użytkownikom.
Źródło: rynek-kolejowy.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!