Jak się okazuje, Polacy uwielbiają płacić zbliżeniowo telefonami i zegarkami. Wskazują na to najnowsze statystyki za II kwartał 2022 roku.
Zbliżeniowe płatności to coś, co Polacy kochają
Jak wynika z podsumowania przygotowanego przez portal Cashless, Polacy naprawdę kochają płacić telefonami i zegarkami. Niemalże 264 mln – dokładnie tyle Polacy wykonali mobilnych transakcji zbliżeniowych i to w samym II. kwartale 2022 roku. Warto zaznaczyć, że w statystykach przoduje mBank.
Jest to już kolejny raz, jak na górze stawki umiejscowił się właśnie mBank. I nie powinniśmy się temu dziwić, bowiem to właśnie ta instytucja szybko wprowadza i promuje różne technologie, w tym Google Wallet, BLIK Zbliżeniowy, Apple Pay czy Xiaomi Pay. Z wykorzystaniem tych wszystkich technologii klienci mBanku zapłaci w Q2 93 mln razy, czyli o 20 mln więcej niż niż w Q1. Sumarycznie, Polacy wykonali o około 60 mln więcej takich płatności niż w poprzednim kwartale. To mocne wyniki.
Na przykładzie mBanku, Polska przoduje w dostępie do technologii płatności mobilnych. Aktualnie możemy wybierać między Google Pay, Xiaomi Pay (czyli płacenie za pomocą opasek i zegarków Mi), Garmin Pay, Apple Pay czy w końcu BLIKIEM Zbliżeniowym, który jest odpowiednikiem Google Pay. Nie można też zapomnieć, że taki PKO BP dalej ma swoje płatności HCE, które wielu woli od technologii Google.
Serwis już udostępnił ranking i ten zobaczycie poniżej. Warto dodać, że nie zawiera on wszystkich informacji, bowiem niektóre instytucje nie udostępniają aktualnych danych. Finalnie więc takich transakcji mogło być znacznie więcej.
Źródło: Cashless
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!