Ponad 20% rynku urządzeń typu wearables należy do Xiaomi!

mi band 3

Xiaomi może pochwalić się kolejnym już sukcesem. Gigant z Państwa Środka znany jest z produkcji nie tylko smartfonów, ale także szeroko pojętego ekosystemu smarthome oraz inteligentnych gadżetów typu opaski sportowe czy smartwatche. Tym razem przyszedł czas na wyniki sprzedażowe tych ostatnich!

Pierwsze miejsce należy do Xiaomi

Najpopularniejszym sprzętu typu wearable chińskiego giganta są bez wątpienia Mi Bandy. Czwarta generacja inteligentnej opaski (wcześniejsze to Xiaomi Mi Band 2, 1S, 1) została wyjątkowo ciepło przyjęta przez fanów marki. I nie ma w tym niczego zaskakującego. Spora liczba funkcji, niezły czas pracy na jednym ładowaniu, prostota i przede wszystkim niska cena to połączenie, które najczęściej sprawia, że dane urządzenie okazuje się sukcesem. W trzecim kwartale 2018 roku Xiaomi, według raportu IDC, zajmowało ex aequo pierwsze miejsce w firmą Fitbit. Obaj producenci mogli pochwalić się udziałami w rynku urządzeń wearables na poziomie 13,7%. Już wtedy wynik ten robił wrażenie, ale tegoroczny trzeci kwartał zaskoczył wszystkich.

xiaomi wearables wyniki sprzedaży

Chiński gigant sprzedał w sumie 6,9 miliona inteligentnych zegarków czy opasek, a to przekłada się na wzrost, w porównaniu do tego samego okresu rok temu, o 90,9%. Wynik ten przekłada się na aż 21,5% udziałów w rynku. Ciężko nie nazwać tego sukcesem. Na drugim miejscu w tym zestawieniu uplasowało się Apple. Gigant z Cupertino osiągnął wzrost o 54% sprzedając w sumie 4,2 miliona urządzeń (13,1% udziału w rynku). Podium zamyka Fitbit, które trzeciego kwartału 2018 roku nie zaliczy do zbyt udanych. Amerykański producent sprzedał o 3,1% mniej sztuk swoich produktów i spadł z pierwszego na trzecie miejsce.

mi band 2
Mi Band 2

Czwarte miejsce zostało zajęte przez Huawei. Producent ten skupia się przede wszystkim na smartfonach, ale wyniki sprzedażowe pokazują, że i w tym segmencie rynku jest on w stanie nawiązać realną walkę z konkurencją. Huawei zdobył “tylko” 5,9% udziałów w rynku, a to przekłada się na wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem o 20,3%. Xiaomi po raz kolejny pokazało, że jest firmą, która bez problemu potrafi zdominować rynek urządzeniami oferującymi świetny stosunek ceny do jakości.

Korzystacie z inteligentnych opasek czy zegarków Xiaomi? Co myślicie o produktach tego typu? Czekamy na komentarze!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!