Nie tylko nie kursowały pociągi. Nie działał też Portal Pasażera. A to wszystko przez wiatr

wifi pkp intercity (1)
Źródło: Intercity.pl

Na skutek wichur, jakie przeszły wczoraj przez Polskę, strażacy musieli podjąć ponad kilka tysięcy interwencji. Problemy z powodu porywów wiatru pojawiły się również na kolei. Polskie Koleje Państwowe miały prawdziwe urwanie głowy.

Portal Pasażera przestał działać. Zbyt wielu pasażerów chciało sprawdzić opóźnienie

Jak podaje źródło, wiatr w porywach osiągał nawet do 100 km/h. Rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej PSP w Szczecinie przekazał Polskiej Agencji Prasowej, że wczoraj, tylko w województwie zachodniopomorskim, odnotowano ponad 800 zdarzeń związanych z silnym wiatrem.

Spowodował on również ogromne opóźnienia w ruchu kolejowym. Strona internetowa portalpasazera.pl o godzinie 18:30 odnotowała 276 opóźnień i utrudnień w ruchu. Ogromne zainteresowanie tym, co dzieje się z pociągami sprawiło, że strona internetowa oraz aplikacja zupełnie przestały działać. Przeciążenie serwera nastąpiło z pewnością już około godziny 18:20, gdyż sam próbowałem odwiedzić wtedy tę stronę internetową. Na szczęście zarówno aplikacja Portal Pasażera jak i strona wkrótce wróciły do żywych. Chociaż nie zdały się pasażerom na wiele.

Portal Pasażera

Okazało się, że sporo pociągów jest odwołanych. Jak podaje źródło, wystąpiły też ogromne opóźnienia. Pociąg z Goerlitz do Jeleniej Góry był rekordzistą, ponieważ opóźnienie wynosiło aż 465 minut. W “czołówce” znalazły się też trasy Berlin-Kraków oraz Wrocław Główny-Głogów, gdzie wystąpiły opóźnienia kolejno 408 oraz 394 minuty.

Sprawdźcie też nasz tekst, w którym polecamy aplikacje pomocne w podróżach pociągiem. Jest wśród nich właśnie Portal Pasażera.

Źródło: o2.pl, materiały własne

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!