Problem z czytnikiem linii papilarnych w smartfonach z serii Galaxy S10 oraz Note 10 naprawiony aktualizacją

galaxy note 10 blysk

Ostatnie dni przyniosły nam informację o gigantycznych problemach z czytnikiem linii papilarnych w tegorocznych flagowcach Samsunga. Wszystko przez to, że odblokowanie telefonu było możliwe, przy pomocy zwykłej silikonowej folii na ekran. Na szczęście koreański gigant podszedł do tematu niezwykle poważnie i postanowił raz na zawsze rozwiązać problem.

Samsung stanął na wysokości zadania

Po zapowiedziach Samsunga o tym, że w bliżej nieokreślonej przyszłości zostanie wydana aktualizacja, która rozwiąże problem nie spodziewałem się zbyt szybkiej reakcji. I tutaj koreański gigant bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Możliwość odblokowania telefonu przez tak naprawdę dowolnego użytkownika było o tyle problematyczne, że to właśnie odcisk palca wykorzystywany jest do autoryzacji w aplikacjach bankowych. Tym samym banki jeden za drugim wykreślały flagowce Samsunga z listy wspieranych urządzeń, a posiadacze tych smartfonów pozostawali na lodzie.

Samsung Galaxy S10e

Aktualizacja tak naprawdę została wydana wczoraj, ale nie wszyscy użytkownicy telefonów z serii Galaxy S10 oraz Galaxy Note 10 otrzymają ją w tym samym czasie. Jak zwykle nowa wersja systemu rozsyłana jest falami, a co za tym idzie może minąć jeszcze jakiś czas zanim wszyscy otrzymają powiadomienie o możliwości pobrania aktualizacji. Jeśli powiadomienie to dostaniecie to radzimy jak najszybciej zaktualizować telefon do aktualnej wersji, ponieważ znacząco to zwiększy bezpieczeństwo waszych danych.

Zobacz także: Samsung w poważnych tarapatach! Wszystko za sprawą czytników linii papilarnych

Co więcej ważne jest, aby po aktualizacji ponownie dodać odcisk palca w ustawieniach. Samsung dodatkowo radzi, aby dodanie to odbywało się w momencie, gdy na ekranie nie posiadamy jakiejkolwiek folii zabezpieczającej. Koreański producent nie zaleca używania osłon ekranu, a zwłaszcza takich, które mają teksturową powierzchnię od wewnątrz. To tak naprawdę pokazuje jak niedoskonałe są czytniki zintegrowane z ekranem i jak, w dziecinnie prosty sposób, je oszukać. I tak jak nasze zdjęcia czy SMSy mogą nie być zbyt interesujące dla osób chcących to wykorzystać, tak dostęp do aplikacji bankowej, a co za tym idzie i transakcji wychodzących może okazać się tragiczny w skutkach. Miejmy nadzieję, że najnowsza aktualizacja wszystko naprawi!

Korzystacie z smartfonów z serii Galaxy S10 lub Note 10? Otrzymaliście już aktualizację do najnowszej wersji systemu? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!