Pech nie opuszcza koreańskiej firmy. Po głośnej aferze z rozlatującymi się w rękach Galaxy Foldami, teraz przyszedł czas na nieco mniej poważny problem, lecz nadal mogący się mocno odbić na Samsungu. W czym leży problem?
Nowe Samsungi może odblokować każdy
W ubiegłym tygodniu świat mobilny obiegła informacja, że ultradźwiękowe czytniki linii papilarnych zastosowane w Samsungach Galaxy S10 oraz Note 10 jest wyjątkowo łatwo oszukać – wystarczy do tego silikonowa folia na ekran. Czytnik pobiera bowiem wówczas odcisk obecny na folii, nie odczytuje go z palca użytkownika. Więc właściwie taki telefon może odblokować każdy.
Samsung, zdając sobie sprawę z powagi problemu, dość szybko wydał oświadczenie. Przyznał w nim, że rzeczywiście taka usterka istnieje. Na chwilę obecną producent zalecił poszkodowanym użytkownikom rezygnację z aktualnie stosowanej ochrony ekranu, usunięcie zapisanych odcisków palca i dodanie nowych.
Warto przeczytać: Samsung dodaje obsługę bezprzewodowego Android Auto. Które modele są kompatybilne?
Banki nie mogą ryzykować. Rezygnują jeden za drugim
Wydawać by się mogło, że sprawa dość szybko zostanie rozwiązana, a o problemie wszyscy szybko zapomną. Jednak aktualizacja do modeli objętych problemem wciąż nie została wydana, a banki nie mogą czekać. Nie mogą sobie pozwolić na tak duże ryzyko i ich decyzje są całkowicie uzasadnione.
Na tę chwilę jeden z największych chińskich banków, Bank of China wykreślił z listy urządzeń wspieranych przez swoją aplikację modele takie jak Galaxy S10 oraz Note10. Wykluczenie dotyczy braku możliwości autoryzacji logowania przy użyciu czytnika linii papilarnych. Czekać na Samsunga nie postanowił tajże Hapoalim Bank, czyli jeden z największych banków w Izraelu. Podobnie uczynił koreański KaKao Bank. Można się spodziewać, że w najbliższym czasie podobne środki zastosują inne banki – bezpieczeństwo ich klientów jest zawsze stawiane na pierwszym miejscu.
Good morning Robert, We've removed the app from the Play Store for customers with Samsung S10 devices. This is due to reports that there are security concerns regarding these devices. We hope to have our app available again shortly once the issue has been resolved. SY
— NatWest (@NatWest_Help) October 20, 2019
Samsung zapewnił, że stosowna aktualizacja dla modeli S10/S10+ oraz Note10 ukaże się jeszcze w tym tygodniu. Ciekawe, jak sytuacja rozwinie się w przyszłości – przede wszystkim interesuje mnie, jak ten problem wpłynie na koreańskiego giganta.
Co myślicie o całym problemie? Korzystacie z omawianych w artykule urządzeń? Dajcie znać w komentarzach!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!