Slimbook to hiszpańska firma produkująca laptopy z systemem typu Linux. Zazwyczaj są one projektowane pod niedawno opisywany na ROOTBLOG-u KDE Neon. Pomimo niewielkiego budżetu na reklamę, przedsiębiorstwo próbuje jakoś zdobyć zasięgi i zareklamować swoje produkty. Z tego też powodu przygotowali zapowiedź, która jest dosyć… dziwna.
Slimbook swoją zapowiedzią laptopa nawołuje do porzucenia produktów Apple
Nie oszukujmy się, o ile system KDE Neon zdobył jakąś tam popularność, tak laptopy od Slimbook są niszą. Firma jednak próbuje jakoś to zmienić. Do tego tematu można podejść na wiele sposobów, a jednym z nich z pewnością jest nawiązywanie do konkurencyjnych, o wiele popularniejszych produktów. Taką właśnie drogą poszła firma Slimbook.
Na swoim oficjalnym kanale na platformie Youtube przedsiębiorstwo udostępniło nagranie o długości 1 minuty i 18 sekund, gdzie około połowa to tak zwane bloopersy. Film pokazuje człowieka z maską pingwina, który najpierw projektuje grafikę jabłka (co ciekawe – pracuje na systemie Ubuntu ze środowiskiem graficznym Unity), następnie podchodzi do fizycznego jabłka i pobiera jego wymiary. Nagle bez większego powodu człowiek ten wyciąga kij bejsbolowy i uderza w owoc. Po tym niezbyt spodziewanym i potrzebnym wydarzeniu na ekranie pojawia się data 21 listopada 2019 roku (jest to przyszły czwartek). Warto sobie na koniec dodać, że tytuł tego filmu to hasztagi: #NoMoreFruit #ForgetTheFruit.
Ta dosyć dziwna forma reklamy jest oczywiście zapowiedzią ich najnowszego produktu, który, według narracji filmu, powinien zniszczyć konkurencję – w tym przypadku tą od Apple.
Warto przeczytać: KDE Neon – moje linuxowe odkrycie 2019 roku
Póki co niezbyt wiele wiemy na temat tego laptopa, jednak według strony producenta ma on być znacznie wydajniejszy od swoich poprzedników. Wyposażony będzie w sześciordzeniowy procesor (12 wątków) o maksymalnym taktowaniu 4,5 GHz, 15-calowy ekran, a obudowa ma mieć jedynie 16 milimetrów grubości i ważyć zaledwie 1,5 kilograma. Mało tego, bateria ma wystarczyć aż na 12 godzin pracy.
Jak Wam się podoba taka forma zapowiedzi produktu? Dajcie znać w komentarzu!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!