To koniec współpracy ze sklepem x-kom!

To koniec współpracy ze sklepem x-kom!

Po prawie 5 latach Redakcja ROOTBLOG zakończyła współpracę ze sklepem x-kom.
Co to oznacza dla naszych widzów i czytelników?

Zasadniczo końce współpracy nie są opisywane na łamach portalu, ot to kolejne zakończenie jakiegoś rozdziału. Natomiast z racji tego, że nasza współpraca z x-komem to 5 lat wspólnych działań, doszedłem do wniosku, że mały wpis informacyjny się należy. W końcu zamiast odpisywać każdemu z osobna, że nie załatwię rabatu w x-kom, będę mógł wysłać link do tego wpisu.

Co dała ROOTBLOG współpraca z x-kom?

Pozwolę sobie na krótkie podsumowanie tej współpracy i zacznę od plusów. 

W momencie kiedy x-kom się do nas zgłosił (luty 2018) to portal nie istniał, a kanał już zaczynał coś znaczyć, ale niewiele. Ze względu na małą rozpoznawalność i dość krótką działalność na rynku, nie mieliśmy dostępu do premierowych produktów, a całość ledwo na siebie zarabiała, więc opcja współpracy ze sklepem dawała nam dużą możliwość rozwoju własnego oraz zaistnienia w branży. 

Pierwsze wideo zrealizowane przez ROOTBLOG dla x-kom

Minus był jeden i to bardzo duży

Umowa z x-kom jasno mówiła o tym, że robimy materiały na kanał sklepu. Początkowo mieliśmy robić ich aż 8 w miesiącu, później, po rozmowach i naradach, doszliśmy do wniosku, że materiały będą 4, a tematyka typowo mobilna – w końcu w tym czuliśmy się najlepiej. Mieliśmy świadomość, że wszystkie premiery, najciekawsze filmy będą szły na kanał sklepu, a my tym samym będziemy tracili zasięgi jako ROOTBLOG. Mając jednak na uwadze to, że sklep zapewni nam stały dochód + pozycję w branży, zdecydowaliśmy się na to.

Najchętniej oglądany film na kanale x-kom stworzony przez ROOTBLOG

Efekty współpracy

Podczas wspólnej współpracy z x-kom powstało wiele ciekawych projektów. Robiliśmy wiele niestandardowych akcji, premier, instastory, poradników zakupowych, poszerzyliśmy też zakres gamy sprzętów, jakie recenzowaliśmy. Mieliśmy cały czas kontakt z najnowszymi nowinkami technologicznymi, relacjonowaliśmy wspólnie premiery na największych targach z miejsc takich jak Berlin, Barcelona czy Las Vegas. W międzyczasie nie konsumowaliśmy (razem z Mateuszem) zarobionych pieniędzy tylko je reinwestowaliśmy. Stworzyliśmy https://krecimywideo.pl, projekt zajmujący się realizacjami wideo, jakich moglibyście sobie tylko zażyczyć. Wspólnie z Pawłem Warzecha założyliśmy https://07agency.pl, czyli agencję influencerów. Połączyliśmy się z GizChina Polska i wspólnie z Marcinem Tymków, odbudowaliśmy portal, który generuje setki tysięcy odsłon w miesiącu, a ten widzicie teraz pod adresem rootblog.pl,

Przykład niestandardowej akcji, którą współtworzyliśmy z x-kom

Co dalej?

Aktualnie ROOTBLOG to rozpoznawalna marka wśród społeczności oraz firm z branży. Śledzimy aktualne trendy i tworzymy krótkie formy na TikToku, YouTube oraz Instagramie. Oczywiście nie zapomnimy o klasycznych recenzjach, które także będą się na łamach kanału. Cały czas trzymać będziemy najwyższą jakość materiałów, bo z tego zasłynęliśmy. 

ROOTBLOG znajdziesz na:

PS. Pojawiło się wiele zarzutów pod naszym adresem, że tworząc materiały na kanał sklepu nie byliśmy szczerzy, a opinie były narzucone. Teraz mogę Wam śmiało napisać, że niektóre premiery nie ujrzały światła dziennego, ponieważ nie wyraziliśmy zgody na zmiany, które były sugerowane przez producentów. Wszystko, co zostało opublikowane na łamach kanału x-kom i było stworzone przez nas, było w 100% naszym zdaniem – bez żadnych manipulacji, czy ingerencji stron trzecich.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!