Epic Games ogłosiło dzisiaj debiut Unreal Engine 5 w wersji przedpremierowej na GitHubie.
Długo wyczekiwana przedpremiera
Mija już prawie rok od pierwszego spojrzenia na Unreal Engine 5, który przez wiele osób z branży gier komputerowych widziany jest jako rewolucyjne narzędzie. W maju zeszłego roku mogliśmy przyjrzeć się wersji wczesnego dostępu, a już teraz mamy możliwość zapoznać się z dokładnymi możliwościami, jakie oferuje Unreal Engine od Epic Games. Wygląda na to, że jest na co czekać, szczególnie jeśli przyjrzymy się głównym ulepszeniom, które pojawiły się w wersji przedpremierowej debiutującej na platformie GitHub.
Nowe możliwości
Najważniejszym nowym dodatkiem dla Unreal Engine jest możliwość budowania jeszcze większych światów, co z jednej strony ekscytuje, a z drugiej budzi obawy co do wymagań przyszłych gier opartych na tym silniku. Producent zapewnił jednak w swoim oświadczeniu wydanym przy okazji wypuszczenia wersji przedpremierowej, że postawił przede wszystkim na optymalizację pamięci oraz wyniki. Dużo pracy poświęcono również animacji postaci i elementów świata. Sporym skokiem do przodu mają być zmiany w AI, które umożliwią tworzenie tysięcy postaci jednocześnie, przy użyciu technologii AI Crowd. Jak to wszystko będzie wyglądać w praktyce? Przekonamy się, gdy zadebiutują takie gry jak:
- ArcheAge II
- Ashes of Creation
- Black Myth: Wukong
- Dragon Quest XII: The Flames of Fate
- Game of Thrones mobile MMO
- Layers of Fear
- Mortal Online 2
- Quantum Error
- Senua’s Saga: Hellblade II
- STALKER 2: Heart of Chernobyl
Źródło: wccftech.com
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!