W personalizowaniu reklam w WhatsApp mogą pomóc konta na Facebooku. Jak będzie to działać?

whatsapp logo

To, że reklamy prędzej czy później pojawią się także w WhatsApp jest pewne. Komunikator ten cieszy się gigantyczną popularnością na całym świecie, a co za tym idzie Facebook będzie chciał także tutaj zarobić. Teraz jednak w sieci pojawiły się nowe informacje na ten temat, które bez wątpienia nie spodobają się samym użytkownikom.

Jak mogą działać reklamy w WhatsApp?

Tak naprawdę WhatsApp należy do Facebooku od 2014 roku. I już w 2018 roku dyrektor generalny firmy przyznał, że w komunikatorze tym prędzej czy później zaczną pojawiać się reklamy. Najpierw mają być one widoczne w statusach, a dopiero później także w innych miejscach. Oczywiście, jak zapewne wszyscy użytkownicy WhatsAppa doskonale wiedzą, do tej pory reklamy nie pojawiły się w aplikacji. To nie oznacza, że Facebook postanowił porzucić ten pomysł. Co więcej teraz w sieci pojawiły się zupełnie nowe informacje na ten temat.

W personalizowaniu reklam w WhatsApp mogą pomóc konta na Facebooku. Jak będzie to działać?
Popularność WhatsApp robi spore wrażenie! Źródło: Statista 2020

Konta w WhatsApp zakładamy przy pomocy naszego numeru telefonu. Z racji tego, że jest to jedynie komunikator, a nie miejsce, w którym przyglądamy czy publikujemy jakichkolwiek posty to personalizacja reklam byłaby znacząco utrudniona. Oczywiście moglibyśmy widzieć identyczne treści co inni użytkownicy, ale brak personalizacji oznaczałby mniejsze zainteresowanie reklamodawców, a to przekładałoby się na mniejsze przychody Facebooka. Amerykańska firma znalazła jednak rozwiązanie tego problemu.

Zobacz także: Telegram świętuje swoje 7 urodziny i przygotował konkurs!

Wiele osób podaje swój numer telefonu także na Facebooku. I w ten sposób powiązanie naszych kont w WhatsApp z kontami na Facebooku będzie wyjątkowo proste. To sprawi, że personalizowanie reklam w komunikatorze będzie odbywać się na podstawie tego, co przeglądamy czy publikujemy właśnie na swoim koncie w najpopularniejszych portalu społecznościowym na świecie. I jestem wręcz pewny, że sporej liczbie użytkowników nie przypadnie to do gustu. Niemniej jednak myślę, że Facebook potrzebuje jeszcze sporo czasu, aby wprowadzić to rozwiązanie. Pozostaje nam czekać na to, aż amerykańska firma oficjalnie ogłosi datę wprowadzenie reklam w WhatsApp!

Co myślicie o reklamach w WhatsApp? Korzystacie na co dzień z tego komunikatora? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!