YouTube nie będzie wysyłać już e-maili z powiadomieniami o nowych filmach

YouTube logo

Korzystaliście z powiadomień wysyłanych przez YouTube drogą mailową mającą przypominać o nowych filmach? Jeśli tak, to nie mamy dla was zbyt dobrych informacji. Już 13 sierpnia rozwiązanie to zostanie całkowicie wyłączone! Jaki jest powód takiej decyzji?

To koniec maili wysyłanych przez YouTube

Na oficjalnym blogu Google możemy znaleźć post dotyczący zakończenia rozsyłania przez YouTube informacji drogą mailową o nowych filmach publikowanych przez subskrybowane przez nas kanały. Powód takiej decyzji jest niezwykle prosty. Według analizy przeprowadzonej przez amerykańską firmę mniej niż 0,1 procenta wszystkich wiadomości e-mail było odczytywane przez odbiorców. Sami użytkownicy mieli niejednokrotnie skarżyć się na to, że wiadomości te zaśmiecają skrzynki, a usuwanie ich nie należy do zbyt przyjemnych czynności.

YouTube nie będzie wysyłać już e-maili z powiadomieniami o nowych filmach

I z jednej strony to rozumiem, bo sam nie korzystałem z tego typu powiadomień, ale domyślam się, że istnieje grono odbiorców, którzy ze zmiany wprowadzonej przez YouTube nie będą zadowoleni. Co ciekawe przedstawiciele amerykańskiej firmy zaznaczyli także, że już wcześniej eksperymentowali z wyłączeniem powiadomień poprzez e-mail na niektórych kanałach i sami twórcy zauważyli, że wyłączenie tego rozwiązania nie ma jakiegokolwiek wpływu na zasięgi czy oglądalność. Oczywiście nadal będziemy mogli włączyć powiadomienia wysyłane przez aplikację YouTube na nasz smartfon. Dodatkowo nadchodząca zmiana ma sprawić, że jeszcze więcej użytkowników będzie korzystać z karty subskrypcje.

Zobacz także: YouTube wycofuje możliwość dodawania napisów przez społeczność!

Niezależnie od tego czy ręcznie wyłączycie powiadomienia wysyłane przez e-mail o nowych filmach, premierach czy transmisjach na żywo czy też nie to już 13 sierpnia maile te najzwyczajniej w świecie przestaną być wysyłane. Czy faktycznie nie wpłynie to na zasięgi? Jeśli zapewnienia YouTube o tak małej popularności tych wiadomości okażą się faktem to zapewne sami twórcy nie odczują w jakikolwiek sposób tej zmiany.

Co myślicie o decyzji YouTube? Korzystaliście z powiadomień wysyłanych drogą e-mail o nowych filmach publikowanych na subskrybowanych przez was kanałach? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!