25-letnia gra z dużą aktualizacją! Teraz działa na konsoli przenośnej

Half-Life 1
Half-Life 1

Half-Life to gra kultowa i zapewne wielu z Was w nią grało. Pomimo aż 25 lat “na karku” dalej potrafi cieszyć i bawić, a do tego jest aktualizowana. Najnowsza aktualizacja jest szczególna, bo wnosi wsparcie dla Steam Decka. Co więcej, tytuł możemy odebrać za darmo.

Half-Life w “nowej wersji”

Half-Life 1, czy też oryginalny Half-Life, to gra kultowa, którą wielu z Was zapewne zna – albo jako faktyczną grę fabularną, albo jako bazę dla gry Counter Strike 1.6. Ja tę grę również znam, choć bardziej związany jestem z dwójką. W HL1 jednak co nieco pograłem jak był darmowy okres w 2020 roku, na początku pandemii. Do tytułu chciałem wrócić na Steam Decku, ale niestety, zgodność była niepełna, głównie z problemu związanego z niewygodnym sterowaniem. To się teraz zmienia.

Z okazji 25-lecia gry (wybija jutro – 19 listopada) Valve wydało dużą aktualizację. Wśród nowości jest pełne wsparcie dla Steam Decka (gra ma status zweryfikowanej) i obecność renderowania w trybie software na Linuksie. Co więcej, dodano też skalowanie UI i przywrócono mnóstwo contentu.

Nowości

  • Teraz zweryfikowane na Steam Deck.
  • Half-Life: Uplink – oryginalny samodzielny demo Half-Life – został dodany do gry i jest dostępny w menu “Nowa Gra”.
  • Dodano cztery nowe mapy Half-Life Deathmatch: contamination, pool_party, disposal, i rocket_frenzy.
  • Dodano trzy stare mapy Half-Life Deathmatch, wcześniej dostępne tylko na płycie “Half-Life: Further Data”: doublecross, rust_mill, xen_dm.
  • Dodano modele graczy: Ivan the Space Biker, Prototype Barney, Skeleton oraz Too Much Coffee Man do Half-Life Deathmatch.
  • Dodano dziesiątki nowych sprejów, wcześniej dostępnych tylko na płycie “Half-Life: Further Data”.
  • Dodano obsługę Steam Networking, umożliwiającą łatwy tryb wieloosobowy za pośrednictwem funkcji Dołącz do Gry i Zaproś w Steam.
  • Dodano obsługę Steam Friends Rich Presence, umożliwiającą śledzenie przez znajomych Twojej przygody w Black Mesa.

Nostalgia

  • Przywrócono oryginalne intro Valve. Można je pominąć za pomocą polecenia uruchomieniowego “-novid”.
  • Zaktualizowano menu główne wzorując się na oryginalnym menu z 1998 roku.
  • Zmieniono domyślne modele na oryginalne (nie “HD”).

Zmiany w rozgrywce

  • Poprawiona fizyka rzucania granatami.
  • Poprawiona losowość początkowych punktów respawnu w trybie wieloosobowym.
  • Poprawione sterowanie ładunkami saperskimi: główne naciśnięcie zawsze rzuca nowym ładunkiem, a naciśnięcie drugorzędne zawsze detonuje.
  • Naprawiono ruch obiektów pod wpływem framerate’u.
  • Naprawiono zamarzanie graczy z wysokimi framerate’ami po śmierci w trybie wieloosobowym.
  • Naprawiono przypadki, gdzie gracz mógł utknąć na miejscu podczas przejścia między poziomami.
  • Naprawiono przypadki, gdzie postaci przerywały ważne dialogi swoimi “powitalnymi” dialogami.
  • Naprawiono kąty bujania widoku broni.
  • Naprawiono czerwone beczki na początku Surface Tension, które nie wystrzeliwały zgodnie z zamiarem.
  • Naprawiono ataki Snarks na jednostki FL_WORLDBRUSH (takie jak func_walls).
  • Naprawiono przypadki, gdzie gracze czasami nie mogli użyć Snarka, gdy kucali i patrzyli w dół.
  • Naprawiono pewne zmienne (“pausable” i “sv_maxspeed”) ustawiane na nieprawidłowe wartości przy wejściu do gry jednoosobowej po grze wieloosobowej.
  • Naprawiono zmianę ustawień celownika w trybie jednoosobowym po wejściu do gry wieloosobowej, która nie zezwala na celowanie automatyczne.
  • Naprawiono pusty interfejs latarki po załadowaniu zapisanej gry.
  • Naprawiono detonację rakiet w CONTENTS_SKY, która nie zawsze zachodziła.
  • Naprawiono nieprawidłowe dźwięki uderzenia pocisków w NPC.
  • Naprawiono głośny szum gauss gun po naładowaniu go między przejściami poziomów.
  • Naprawiono awarię w modyfikacjach wyświetlających skróty klawiszowe w swoim interfejsie.
  • Naprawiono brak automatycznego przełączania broni jednoosobowej po wyczerpaniu się amunicji (granaty / snarks / ładunki / itp.).
  • Naprawiono artefakty interpolacji, gdy animowane modele są poruszane przez inne jednostki.
  • Naprawiono niektóre ataki przepełnienia bufora.

Zmiany w interfejsie użytkownika

  • Tło i przyciski menu głównego zostały zmienione, teraz skalują się zgodnie z rozdzielczością ekranu bez rozciągania, obsługują układy obrazów tła do 3840×1600.
  • W grze HUD teraz używa sprite’ów o podwójnym lub potrójnym rozmiarze przy wyższych rozdzielczościach.
  • Okna dialogowe interfejsu użytkownika i czcionki w grze teraz skalują się, aby poprawić czytelność przy wysokich rozdzielczościach ekranu.
  • Wyświetlacz kombinezonu HEV w HUD został przesunięty na lewą stronę ekranu i nie zmienia swojej pozycji przy większych rozdzielczościach ekranu.
  • Dodano opcję “Włącz filtrowanie tekstur”.
  • Dodano opcję “Zezwalaj na szerokokątny kąt widzenia” do poprawy FOV w przypadku szerokokątnych i ultrawide monitorów.
  • Przeorganizowano wszystkie ekrany ustawień w celu poprawy czytelności i wsparcia dla nawigacji za pomocą kontrolera.
  • Zaktualizowano menu pauzy, aby uwzględniało obecny tryb rozgrywki.
  • Domyślna nazwa serwera i nazwa gracza wieloosobowego teraz opierają się na Persona Steam gracza.
  • Menu platformy Steam zostało usunięte, ponieważ wszystkie jego funkcje są teraz dostępne bezpośrednio w Steamie.
  • Naprawiono renderowanie ikony aplikacji, gdy używany jest renderer oprogramowania.
  • Naprawiono nieaktualizowanie się obrazów gracza i sprejów na ekranie ustawień.
  • Usunięto teraz już zbędną opcję “Niska jakość wideo. Pomaga przy wolniejszych kartach graficznych”.

Zmiany w obszarze wejścia

  • Poprawiona obsługa nawigacji klawiatury i kontrolera we wszystkich miejscach.
  • Dodano opcję “Zmniejsz opóźnienie wejścia”: synchronizuje CPU i GPU, aby zredukować czas między wejściem a wyjściem na ekranie.
  • Naprawiono problemy powodujące szarpnięcie myszy / joysticka.

Balansowanie wieloosobowe

  • Zwiększono obrażenia 357 z 40 → 50.
  • Czas przeładowania Hive Hand został skrócony z 0,5s → 0,3s na strzał, a broń ta będzie wybierana z wyższym priorytetem niż pistolet po podniesieniu.
  • MP5 zawsze zaczyna teraz z pełną amunicją po podniesieniu.
  • Gracze już nie zrzucają pustych broni, a te, które są zrzucane, są przeładowywane przez to, co znajduje się w plecaku umierającego gracza.
  • Poprawiono przewidywanie klienta w celu zmniejszenia “duchowych strzałów”. Podobnie jak w Counter-Strike, brane są pod uwagę hitboksy, a nie tylko bounding boxes, dla strzałów po stronie klienta.
  • Naprawiono przewidywane przez sieć obrażenia zadawane przez crowbara.

Renderowanie

  • Dodano obsługę sprite’ów UI i plików tekstur większych niż 256×256.
  • Dodano obsługę specjalnych trybów renderowania czcionki UI: “rozmycie” i “additive”.
  • Dodano ustawienie umożliwiające wyłączenie filtrowania tekstur przy użyciu renderera OpenGL.
  • Domyślna rozdzielczość teraz jest oparta na rozdzielczości pulpitu, a nie na oknie 640×480.
  • Domyślna gamma została zmniejszona z 2,5 → 2,2, teraz, gdy nie wszyscy używają CRT.
  • Renderer oprogramowania poprawnie odfiltruje niekompatybilne rozdzielczości, o ile na ekranie dostępna jest tylko jedna rozdzielczość.
  • Przywrócono obsługę nadmiarowości OpenGL.
  • Naprawiono crash pełnoekranowego renderera oprogramowania na systemach, które nie obsługują koloru 16-bitowego.
  • Naprawiono rozciąganie renderera oprogramowania przy użyciu rozdzielczości szerokokątnej.
  • Naprawiono przenoszenie skyboxów i koloru nieba przy przejściach między mapami w trybie wieloosobowym.
  • Naprawiono zbyt ciemne wyświetlanie gry po modyfikacji ustawień wideo.
  • Naprawiono MSAA w trybie okienkowym.
  • Naprawiono renderowanie mipmap na modelach studio.
  • Naprawiono renderowanie sprite’ów gluon gun w trybie wieloosobowym.
  • Naprawiono błędy optymalizacyjne wspierające nowo zwiększone limity silnika.
  • Optymalizacje OpenGL dla Steam Deck.

Usprawnienia silnika dla twórców modyfikacji

  • Zwiększono maksymalną liczbę dynamicznych kanałów dźwiękowych z 8 → 32.
  • Zwiększono maksymalną liczbę zdań w pliku sentences.txt z 1536 → 2048.
  • Zwiększono maksymalną liczbę jednostek (MAX_EDICTS) z 900 → 1200.
  • Zwiększono MAX_PACKET_ENTITIES z 256 → 1024.
  • Zwiększono MAX_GLTEXTURES z 4800 → 10000.
  • Zwiększono limity geometrii renderera oprogramowania: max spans 3000 → 6000, max surfaces 2000 → 4000, i max edges 7200 → 14400.
  • Jednostki Cycler i func_button mogą teraz być celem dla jednostek scripted_sentence i mogą mówić w trybie wieloosobowym.
  • Wsparcie dla jednostki func_vehicle zostało włączone z Counter-Strike, aby twórcy modyfikacji mogli z niego korzystać. Pełna aktualizacja SDK pojawi się później, ale projektanci poziomów mogą z niego teraz korzystać.

Natywna wersja na Linuxa

  • Dodano obsługę renderera oprogramowania.
  • Poprawiono renderowanie czcionek.
  • Wiele poprawek stabilności i zachowań.

Inne

  • Zaktualizowane pliki lokalizacyjne.
  • Różne poprawki bezpieczeństwa.

Half Life za darmo

Jeśli gry nie macie w swojej bibliotece Steam, to możecie ją sobie dodać za darmo. Można HL1 przypisać do konta do 20 listopada.

>>Kliknij tutaj, aby przypisać grę do konta<<

Promocja Half Life
Promocja Half Life

Źródło: Valve

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!