Technologi używana do tworzenie i potem odtwarzania gier komputerowych rozwija się w ogromnym tempie. Jednym z głównych pól bitewnych jest grafika, a dokładniej to, jak zwiększyć ilość FPSów?
Upscaling
Odpowiedzią na to pytanie może być system stworzony przez AMD, czyli FidelityFX Super Resolution, czyli w skrócie: FSR. Jest to naturalna odpowiedź na wciąż rosnące potrzeby podnoszenia FPSów w grach komputerowych. Gracze są wyjątkowo nienasyceni w tej materii, co nie trudno zrozumieć, patrząc na to, jak wszechstronną technologią może okazać się FSR 2.0, która zajmuje się upscalingiem przestrzennym, wspomagającym ray tracing w uzyskaniu większej ilości wspomnianych FPSów. Bardzo istotne jest to, że AMD FSR 2.0 już teraz doskonale współpracuje ze zdecydowaną większością nowszych kart graficznych.
Lepsza wydajność w Ultra
Poprzednia wersja AMD FSR miała swoje liczne wady, dlatego tym razem postanowiono postawić na nieco inne podejście, co może okazać się przełomowe. Wersja 1.0 korzystała z upscalingu przestrzennego, co zostanie zmienione w wersji 2.0 na upscaling czasowy. Co to oznacza w tłumaczeniu na bardziej ludzki, przyjazny graczom język? W praktyce oznaczać to ma o wiele lepsze wyniki wydajności w najwyższych ustawieniach w grach komputerowych (ultra) względem jakości natywnej. Sprawdźmy zatem, o jakich zmianach dokładnie mowa. Przy ustawieniach 4K i użyciu AMD FSR 2.0 otrzymamy 101 FPSów, podczas gdy jakość natywna zagwarantuje nam jedynie 53 FPSy. Tyle testy, teraz należy poczekać na premierę AMD FSR 2.0, aby przekonać się o tym na własne oczy. Nie będziemy musieli długo czekać, ponieważ debiut przewidziany jest na 17 marca tego roku.
Źródło: tabletowo.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!