Byliśmy w sklepie Amazon Go w San Francisco!

Byliśmy w sklepie Amazon Go w San Francisco!

Konrad i Mateusz podczas wizyty w San Francisco w Stanach Zjednoczonych nie mogli przejść obojętnie obok sklepu Amazon Go. Oczywiście nie jest to zwykły sklep, chociaż wygląda jak standardowy spożywczak. Zakupy bez kas, bez kolejek czy obsługi? Brzmi jak przyszłość, która stała się teraźniejszością.

Amazon Go robi wrażenie!

Zakupy w sklepie Amazonu są niezwykle proste. Wystarczy pobrać dedykowaną aplikację, stworzyć konto, podłączyć do niego naszą kartę i już możemy wchodzić do sklepu. Przy samym wejściu nie znajdziemy kas czy obsługi, a jedynie bramki, które przypominają te, które możemy znaleźć na lotniskach. To właśnie tam musimy zeskanować wygenerowany w aplikacji kod QR, a dzięki temu inteligentne systemy wiedzą, że właśnie weszliśmy do środka. Następnie możemy brać z półek to co nam się podoba. Co ciekawe produktów tych nawet nie musimy trzymać w dłoniach.

Systemy wizyjne zamontowane na suficie śledzą ruch każdego z użytkowników i nieustannie rejestrują nasze zakupy. Schowanie produktu do plecaka przed płatnością? Odłożenie ciastek w miejsce, z którego ich nie zabraliśmy? Żaden problem. Wszystko zostało dopracowane praktycznie do perfekcji. Jak zatem zapłacić za wybrane przez nas towary? Wystarczy tak naprawdę wyjść ze sklepu, a automatycznie nasza karta zostanie obciążona odpowiednią kwotą. Rachunki oczywiście także pojawiają się w aplikacji.

Przyznam szczerze, że typ sklepu jakim jest Amazon Go wyjątkowo przypada mi do gustu. Zakupy w błyskawicznym tempie bez jakichkolwiek kolejek? O tak! Zapewne zastanawiacie się jak szybko można kupić coś w sklepie Amazona? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź w naszej relacji wideo!

Co myślicie o sklepie Amazon Go? 

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!