Strona główna Aktualności CarPlay w samochodzie na abonament? Takie są plany BMW

CarPlay w samochodzie na abonament? Takie są plany BMW

-

Systemy informacyjno-multimedialne w samochodach nie są dziś prostymi odtwarzaczami muzyki z płyt CD. Aktualnie, w wielu nowych autach, nawet tych z niższej półki, możemy uświadczyć dostęp do przeróżnych informacji o stanie pojazdu, rozbudowane systemy nawigacji aktualizowane na bieżąco, czy też integrację ze smartfonem. 

No właśnie, integracja ze smartfonem, to dla wielu ludzi jeden z ważniejszych aspektów. Możemy podzielić ją na kilka typów. Najbardziej podstawową odmianą jest zwykłe połączenie przez Bluetooth, dzięki któremu to można, z głośników samochodu, puszczać muzykę z telefonu, czy też skorzystać z nich do rozmów telefonicznych. Innym tematem są systemy takie jak Android Auto, czy Apple CarPlay, które pozwalają korzystać z aplikacji, przeglądać wiadomości, czy reagować na powiadomienia, ale nie tylko. Jeśli chcecie dowiedzieć się o nich więcej, to odsyłam do filmów na naszym kanale, które linkuje poniżej.

Niektórzy producenci oferują je w standardzie, BMW postanowiło obrać jednak inną drogę jeśli chodzi o CarPlay w swoich autach

Dotychczas trzeba było dopłacić za to udogodnienie, źródło mówi o 300 dolarach, na polskiej stronie producenta z Bawarii nie znalazłem informacji na temat ceny w złotówkach. Sytuacja ta ma się zmienić, od teraz CarPlay w BMW będzie dostępny dzięki opłacie abonamentowej. Pierwszy rok po kupnie auta będzie będzie darmowy. Później, jeśli właściciel auta będzie chciał korzystać z integracji smartfonów od Apple z samochodem, przyjdzie mu zapłacić 80 dolarów rocznie.

Zobacz też: Lotus Evija to najmocniejsze auto drogowe na świecie. Tak, jest elektryczne

Zrozumiałbym taki ruch ze strony producentów tańszych aut, przykładowo u Hyundaia, czy też Toyoty. Jednak BMW to marka premium, która powinna oferować to w standardzie, ewentualnie jako opcję. Moim zdaniem płacąc za samochód tyle pieniędzy, dodatkowe płacenie abonamentu za coś jest co najmniej śmieszne. Gryzie się to z „Driving Experience”, czyli filozofią marki. BMW niby jest znane z oferowania wszystkiego jako opcje dodatkowe, ale nie spodziewałem się takiej zagrywki z ich strony. Tłumaczenia tego jako chęć zmniejszenia ceny końcowej auta nawet nie skomentuję…

Za to wy możecie skomentować ten wpis! Co sądzicie o takiej zagrywce ze strony BMW? Korzystaliście z Apple CarPlay?

Fot. główne Borys Stel

ŹródłoCult of Mac

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej