Koreański producent rewolucjonizuje swoje odpłatne naprawy. Zmiany są na tyle poważne, że niektóre bieżące flagowce z rodziny S23 i S24 mają tańsze wymiany wyświetlaczy od starszych modeli takich jak Samsung Galaxy S21 Ultra czy chociażby S22 Ultra. Jeśli producent utrzyma ten trend to wymiana wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy S25 będzie naprawdę tania.
Naprawa wyświetlacza vs wymiana. Ten trend mi się podoba!
O usłudze naprawy ekranu zrobiło się głośno w 2021 roku, kiedy to Samsung wprowadził to innowacyjne rozwiązanie. Od tego czasu możliwość naprawy wyświetlacza cały czas się rozwija i zaczyna zaskakiwać pozytywnie swoich klientów. Oszczędności na odpłatnych usługach serwisowych zawsze cieszą. W tym przypadku Samsung wprowadza śmiało swoje usługi i rozszerza je na różne modele. Wystarczy przyjrzeć się poniższej tabelce z gwarancyjnego serwisu producenta.
I tak naprawa wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy S22 Ultra jest o 210 tańsza od usługi wymiany. Dla kogoś, kto szuka oszczędności to każdy rabat ma znaczenie. Oczywiście w przypadku obu usług dojdą jeszcze koszty robocizny i ewentualnej logistyki. Może to odstraszyć klientów, ale usługa naprawy wyświetlacza wygląda mimo wszystko bardzo pozytywnie łagodząc sytuacje. Ceny dostępne są w chwili, kiedy urządzenia nie straciły jeszcze na wartości i naprawy odpłatne mają sens lub inaczej – warto się nad nimi zastanowić. Jeśli nie czujecie się przekonani to zaprezentuje Wam coś innego. Spójrzcie na oficjalną stronę firmy Samsung. Według cennika producenta dowiadujemy się, że naprawa wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy S24 Ultra jest tańsza od starszych braci nawet o 300 zł. Przy wysokich cenach urządzeń rabat rzędu 300 zł ma znaczenie.
Samsung coraz chętniej wprowadza usługę naprawy wyświetlacza pokazując, że niektóre modele mogą korzystać tylko z naprawy, nie jest możliwa forma wymiany wyświetlacza. Mówimy tu o modelach Galaxy S23 Ultra, S24, S24+, S24 Ultra i być może producent będzie kontynuował procedurę również dla kolejnych flagowców. Skąd takie przypuszczenia? Na razie obserwujemy, że usługa od 2021 roku jest rozwijana. Naprawa wyświetlacza jest tańszym rozwiązaniem nie tylko dla klienta, ale również dla producenta. Usługa naprawy wyświetlacza polega na wymianie uszkodzonego elementu w module wyświetlacza. Co to oznacza? Producent nie musi dokonywać (jeśli urządzenie będzie się kwalifikować do takiej obsługi) wymiany ekranu z aluminiową ramką oraz innymi dodatkowymi podzespołami. Swego czasu przy wymianie modułów oprócz ekranu, ramki była też wymieniana bateria. Producentowi opłaca się obniżanie kosztów w każdej sferze również w serwisowej.
Wymiana wyświetlacza w Samsung Galaxy S25 też może być tańsza
Takie rozwiązanie jest wielce prawdopodobne, można wręcz powiedzieć, że prawie pewne. Samsung jak większość innych producentów znany jest z tego, że nie lubi zmienia czegoś, co jest sprawdzone. Widzimy to również po konstrukcjach smartfonów i różnych innych rozwiązaniach. Obecnie większość urządzeń (nie tylko flagowych) to istne kopie poprzednich modeli. Sposób napraw dla większości smartfonów nie jest skomplikowany. Samsung oprócz możliwości obsługi w swoim serwisie udostępnia także program samodzielnej naprawy, z której każdy odważny klient samodzielnie może skorzystać.
Oszczędności na takich naprawach są widoczne nie tylko na papierze, w tabelkach. Dostrzegamy je dopiero wtedy kiedy sami musimy zapłacić za odpłatną wymianę wyświetlacza. Widzimy to na przykładzie wymiany wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy Fold 5, gdzie oszczędzić możemy nawet 500-600 zł. Niestety wielu klientów zraziło się do odpłatnych napraw w serwisach producenta, ale teraz usługi zaczynają być bardziej opłacalne niż kiedyś starając się nieco odczarować mity “serwis producenta jest drogi”. Gwarancyjny serwis Samsung zaczyna również konkurować z pogwarancyjnymi punktami napraw. Niektóre usługi stają się mocno konkurencyjne. Obserwując podejście producenta możemy spodziewać się również usług naprawy wyświetlacza dla smartfonów Samsung Galaxy Fold 6 i Flip 6. Dowiemy się tego już najprawdopodobniej w tym roku w okolicy lipca – września. Jeśli producent wdroży taką usługę to znak, że usługa naprawa wyświetlacza jest bardzo popularna i opłacalna dla każdej ze stron.
Naprawa wyświetlacza zamiast wymiany – skąd pomysł?
W mojej ocenie założeniem producenta była chęć ograniczenia kosztów. Mógł być to jeden z głównych powodów, ale producent przy okazji zagrał także do swojego koszyczka. Usługa naprawy wyświetlacza zamiast wymiany ogranicza koszty o jakieś 20-30% ceny. Jest to korzyść dla klienta, który zamiast prosić o zwrot urządzenia bez naprawy z serwisu może zastanowić się nad wykonaniem odpłatnej naprawy. Pamiętajmy również, że producent może także zarabiać na dodatkowej sprzedaży części (wraz z usługą) zatrzymując klienta w swojej marce. Opłata kosztorysu może powodować, że klient szybko nie będzie chciał się rozstać z telefonem.
Powodów wdrożenia takiej usługi może być naprawdę wiele. Każdy z nich ma drugie dno, ale finalnie liczy się pozytywne przyjęcie rozwiązania. Sądzę, że Samsung wycofałby rozwiązanie, gdyby usługa nie miała sensu. Obecnie producent praktykuje formę naprawy wyświetlacza już 3 lata. Nic nie wskazuje na to, aby usługa miała zostać zakończona. Należy zauważyć, że na chwilę obecną jest to pierwsze tak śmiałe rozwiązanie. Dajcie znać w komentarzach co myślicie o takich usługach.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!