Kilka dni temu informowaliśmy Was o tym, że bank PKO BP wprowadził obsługę Google Pay. Dotyczyło to jednak tylko klientów biznesowych i samorządowych. Nie wiedzieliśmy jak ma się sprawa w temacie klientów indywidualnych. Aż do teraz i niestety, nie mamy dobrych wiadomości.
Google Pay w PKO BP nie dla zwykłych klientów
Zaledwie kilka dni temu PKO BP wprowadził obsługę płatności smartfonami za pomocą Google Pay. Z usługi skorzystać mogli tylko klienci korporacyjni i samorządowi. Pod znakiem zapytania zostawała jednak dostępność dla klientów indywidualnych. Bank postanowił rozwiać wszelkie domysły.
Portal Cashless skontaktował się z biurem prasowym PKO BP i instytucja wydała oficjalną odpowiedź. Otóż jak się okazuje, bank nie przewiduje wprowadzenia obsługi płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem Google Pay dla klientów indywidualnych.
PKO BP obecnie nie planuje wdrożyć Google Pay dla klientów detalicznych. Zachęcamy ich do korzystania z płatności HCE i z Blika zbliżeniowego. W przypadku płatności zegarkami bank oferuje możliwość korzystania z Garmin Pay.
biuro prasowe PKO BP
To oznacza, że ostatnio pozytywnie przyjęta wiadomość o wprowadzeniu Google Pay przez PKO BP nie jest aż tak dobra – a przynajmniej w przypadku klientów indywidualnych. Warto też dodać, że PKO BP pozostaje jedną z ostatnich instytucji tego typu, która wzbrania się przed wprowadzeniem Google Pay.
Co prawda, nadal mamy BLIKA C oraz płatności HCE. Google Pay ma jednak dwie przewagi. Przede wszystkim jest to jedyna opcja płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem zegarków z systemem Wear OS. Po drugie, Google Pay integruje się z kartami innych banków, przez co możemy sobie przed płatnością wygodnie wybrać, którą kartą chcemy zapłacić.
Źródło: Cashless
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!