Google Pay w PKO BP nie dla klientów indywidualnych! Jest stanowisko banku

PKO BP Google Pay
(fot. PKO BP)

Kilka dni temu informowaliśmy Was o tym, że bank PKO BP wprowadził obsługę Google Pay. Dotyczyło to jednak tylko klientów biznesowych i samorządowych. Nie wiedzieliśmy jak ma się sprawa w temacie klientów indywidualnych. Aż do teraz i niestety, nie mamy dobrych wiadomości.

Google Pay w PKO BP nie dla zwykłych klientów

Zaledwie kilka dni temu PKO BP wprowadził obsługę płatności smartfonami za pomocą Google Pay. Z usługi skorzystać mogli tylko klienci korporacyjni i samorządowi. Pod znakiem zapytania zostawała jednak dostępność dla klientów indywidualnych. Bank postanowił rozwiać wszelkie domysły.

Portal Cashless skontaktował się z biurem prasowym PKO BP i instytucja wydała oficjalną odpowiedź. Otóż jak się okazuje, bank nie przewiduje wprowadzenia obsługi płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem Google Pay dla klientów indywidualnych.

PKO BP obecnie nie planuje wdrożyć Google Pay dla klientów detalicznych. Zachęcamy ich do korzystania z płatności HCE i z Blika zbliżeniowego. W przypadku płatności zegarkami bank oferuje możliwość korzystania z Garmin Pay.

biuro prasowe PKO BP

google pay inpost
(fot. Jack Sparrow na Pexels)

To oznacza, że ostatnio pozytywnie przyjęta wiadomość o wprowadzeniu Google Pay przez PKO BP nie jest aż tak dobra – a przynajmniej w przypadku klientów indywidualnych. Warto też dodać, że PKO BP pozostaje jedną z ostatnich instytucji tego typu, która wzbrania się przed wprowadzeniem Google Pay.

Co prawda, nadal mamy BLIKA C oraz płatności HCE. Google Pay ma jednak dwie przewagi. Przede wszystkim jest to jedyna opcja płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem zegarków z systemem Wear OS. Po drugie, Google Pay integruje się z kartami innych banków, przez co możemy sobie przed płatnością wygodnie wybrać, którą kartą chcemy zapłacić.

Źródło: Cashless

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!