Jak skonfigurować APN w telefonie? Poradnik dla wszystkich sieci

mobile ludzie apn

Czasem zdarza nam się włożyć kartę SIM do nowego telefonu i doświadczyć problemów z połączeniem. Często nie działają MMS-y lub dane komórkowe. W tym przypadku należy sprawdzić konfigurację APN (ang. Access Point Name). Prawidłowe ustawienia często rozwiązują problem niedziałającego internetu.

Jak ustawić APN w telefonie?

W teorii APN-y ustawiają się same. Kiedy włożymy nową kartę SIM do telefonu daje ona sygnał operatorowi, który wysyła specjalne SMS-y konfiguracyjne na nasz telefon. Należy je zainstalować (po wejściu w taką wiadomość pojawia się specjalny przycisk). Z doświadczenia wiem jednak, że nie zawsze to działa – problemy mogą być z niepopularnymi telefonami lub niektórymi operatorami. W tym przypadku pozostaje konfiguracja ręczna.

Aby dostać się do konfiguracji należy wejść w Ustawienia, następnie poszukać opcji Sieci komórkowe i tam przejść do Nazwy punktów dostępu.

Tutaj w zależności od telefonu powinny znajdować się domyślne ustawienia, które nie działają. My musimy wybrać opcję Nowy punkt lub plusik, aby dodać ustawienia naszego operatora. Pamiętajcie, aby po zastosowaniu instrukcji zrestartować swoje telefony.

Redakcja ROOTBLOG nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek usterki powstałe w wyniku nieprawidłowego wykonywania instrukcji.

a2mobilea2mobile

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

Wyślij SMS o treści “internet” na numer 8090.

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: Internet
APN: a2mobile.pl
MCC: 260
MNC: 15
typ APN: default
protokół APN: IPv4
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

email: bok@a2mobile.pl
telefon: 720 20 30 40

PlusPlus

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

Wpisz swój numer telefonu na stronie ustaw.plus.pl, aby otrzymać ustawienia.

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: Plus
APN: plus
typ uwierzytelniania: PAP
typ APN: default lub internet
APN: default lub internet
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

forumlarz na stronie plus.pl
email: bok@plus.pl
telefon: 601 102 601

PlayPlay

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

Wpisz swój numer telefonu na stronie konfiguracja.play.pl, aby otrzymać ustawienia.
Wyślij bezpłatnego SMS-a o treści “Play” na numer 9999

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: internet
APN: internet
numer dostępowy: *99#
nazwa użytkownika: brak
hasło: brak
DNS: dynamiczny
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

formularz na stronie Play24
telefon: 790 500 500 lub *500

T-mobileT-mobile

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

brak

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: internet
APN: internet
typ uwierzytelniania: PAP
typ APN: default,supl
protokół APN: IPv4
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

formularz na stronie tmobile.pl
telefon: 602 900 000 (abonament), *9602 lub 602 960 200 (na kartę)

OrangeOrange

Automatyczna lub półautomatyczna konfiguracja (zalecane):

Odszukaj swój model telefonu na stronie ustaw.orange.pl, aby otrzymać ustawienia.
Aby otrzymać konfigurację, należy wysłać wiadomość SMS na numer 111, w treści wpisując nazwę usługi oraz markę i model telefonu oddzielone spacją zgodnie z poniższym formatem:
[usługa] [producent telefonu] [model telefonu] Na przykład w celu skonfigurowania usługi Internet dla telefonu Nokia e52, należy wysłać wiadomość tekstową na numer 111, w treści wpisując: internet nokia e52

Ręczna konfiguracja (może nie zadziałać):

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: Orange Internet
APN: internetipv6
nazwa użytkownika: internet
hasło: internet
protokół APN: IPv6
typ APN: default
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

czat na stronie orange.pl
telefon: 801 234 567 lub 510 100 100

Mobile VikingsMobile Vikings

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

Wyślij SMS o treści INTERNET pod numer 9999.

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: INTERNET
APN: internet
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

email: helpdesk@mobilevikings.pl
telefon: 732 007 007

Virgin Mobilevirgin mobile

Automatyczna konfiguracja (może nie zadziałać):

brak

Ręczna konfiguracja:

Wpisz w odpowiednie pola podane wartości.
nazwa: Internet
APN: virgin-internet
typ uwierzytelniania: PAP LUB CHAP
typ APN: default
Należy pamiętać, aby zapisać ten punkt. W tym celu kliknij trzy kropki w roku a następnie opcję Zapisz. Jeśli mamy więcej punktów to ten nowo utworzony należy wybrać – zostanie przy nim postawiona kropka.

Pomoc jeśli to nie zadziała:

formularz na stronie virginmobile.pl
email: ok@virginmobile.pl
telefon: 799 555 222 lub *222

Co robić jeśli nic nie działa?

Zdarzył mi się przypadek kiedy karta SIM po prostu nie chciała działać w danym telefonie. SMS-y konfiguracyjne czy opcje ze strony operatora też nie pomagały. Włożyłem więc tę kartę do innego telefonu, który pobrał ustawienia APN automatycznie następnie zapisałem je sobie na kartce, z powrotem włożyłem kartę do telefonu, w którym nie działała i dodałem takie ustawienia jakie zapisałem sobie na kartce. Nie ma jednak pewności, że taka operacja zawsze się uda.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!