Na tę zmianę czekali wszyscy klienci oraz serwisy Apple

Na tę zmianę czekali wszyscy klienci oraz serwisy Apple

Oddawanie sprzętu do serwisu Apple może wydawać się naprawdę proste. Klienci i punkty napraw od lat borykają się z pewnym działaniem, które uniemożliwia w pełni przeprowadzenie obsługi serwisowej. Tym problemem jest włączenie opcji Find my iPhone. Nadchodzą czasy sporych zmian w Apple, które dość mocno zmienią obsługę gwarancyjną producenta.

Wersja iOS 17.5 będzie przyjazna dla serwisu Apple

Każdy, kto miał przyjemność oddawać swoje “jabłko” do naprawy na pewno spotkał się z problemami w trakcie obsługi. Powodem takich problemów z pewnością jest usługa Find my iPhone. Firma Apple korzysta obecnie z funkcji FMI i blokady aktywacji, aby mieć pewność, że osoba wysyłająca urządzenie do naprawy rzeczywiście jest jego właścicielem. Są to kwestię bezpieczeństwa oraz troski o sprzęt klienta, który równie dobrze mógł zostać skradziony. Serwis Apple nie będzie w stanie tego zweryfikować więc pomysłem jest właśnie FMI. Nadszedł czas na zmiany. Aktualizacja systemu do iOS 17.5 całkowicie zmieni ten stan rzeczy. Producent wprowadza nową funkcję, która nazywa się “status naprawy”.

Apple

Skąd to wiemy? Apple oficjalnie nie potwierdziło takiego działania, ale funkcja została dostrzeżona przez testerów. Nowość ma polegać na tym, że będziemy mogli pozostawić funkcje FMI włączoną nawet po wysłaniu sprzętu do serwisu. Sprzęt będziemy mogli dalej śledzić na innych sprzętach lub w przeglądarce po zalogowaniu się do systemów Apple. Po włączeniu urządzenia i oddaniu go do naprawy przy pomocy nowej funkcji status naprawy powinien mieć inną nazwę, która umożliwi przeprowadzenie naprawy przez Autoryzowane Centrum Serwisowe. Będzie to spore ułatwienie dla klientów oraz punktów napraw, ponieważ dotychczasowa obsługa powoduje, że serwis producenta, który otrzyma sprzęt z aktywnym FMI musi prosić klienta o jej wyłączenie. To powoduje wydłużenie czasu naprawy. Mało tego nawet wyłączenie usługi sprawa serwisom pewne problemy. Dezaktywacja FMI zmusza punkty napraw do wstrzymania się od wykonania naprawy minimum przez godzinę. Wszystko przez to, że system musi przetworzyć informacje w systemie. Usługa jest w fazie testów, ale przewiduje się, że pełna aktualizacja iOS 17.5 będzie udostępniona w maju.

Źródło: Macrumors    

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!