OPPO stawia na badania i rozwój. 10 mld juanów na 2019 rok

oppo reno 5G
Płatwa rekina znana z OPPO Reno nie zniknie w drugiej generacji

Kilka dni temu byliśmy świadkami chińskiej premiery nowych smartfonów od OPPO z linii Reno. Podczas konferencji usłyszeliśmy informacje nie tylko o telefonach, ale także na temat przyszłego rozwoju OPPO, którymi podzielił się prezes firmy, Chen Mingyong. Zapowiedział, że OPPO ma trzy kierunki, w których planuje działać. Są to: pogłębienie działalności w zakresie telefonii komórkowej, rozwój Internetu Rzeczy (IoT) oraz przywiązywanie wagi do innowacji technologicznych i budowania marki.

Według pana Mingyong nie jest łatwo być producentem telefonów

Dyrektor OPPO powiedział, że firma istnieje na rynku już od dziesięciu lat, ale rok 2018 wcale nie był łatwy. Oczywiście udało im się pokonać wszystkie trudności i osiągnąć niesamowite rezultaty. Po pierwsze chodzi o wprowadzenie rewolucyjnego modelu Find X, czyli telefonu z aparatami ukrytymi w wysuwanym module. Tym samym Chińczycy dali o sobie znać, że nie wygasili tej pionierskiej serii.

Ważne było również wkroczenie na nowe rynki – do Japonii oraz Europy, w tym Polski. Globalna sprzedaż wzrosła i telefonów z systemem ColorOS używa już 250 milionów osób. Za to wszystko prezes dziękuje wszystkim partnerom.

Prezes firmy powiedział, że konkurencja wśród producentów rośnie, dlatego OPPO będzie dążyć, aby promować swój telefon 5G oraz stać się liderem wśród rynku telefonów premium. Już dzisiaj jesteśmy świadkami modyfikacji portfolio, wygaszona zostanie seria R, a zamiast niej intensywnie rozwijane Reno oraz Find X. W tym celu marka zwiększy swoje nakłady na rozwój, w tym roku będzie to 10 miliardów juanów. OPPO rozszerzy załogę zespołów badawczo-rozwojowych do 10000 osób.

Zobacz też: Najnowszy patent OPPO rodzi w głowie pytanie – po co?

Aby wejść w segment IoT, oprócz wydawania telefonów firma zacznie pracować nad urządzeniami dla zdrowia, sportu, rozrywki czy domu. W połączeniu z siecią 5G wszystko ma tworzyć spójną całość. Wygląda na to, że chiński gigant zacznie od teraz silnie rywalizować z Xiaomi, które od zawsze nie skupia się jedynie na smartfonach.

Co sądzicie o planach OPPO na przyszły rozwój? Macie jakieś doświadczenia z ich produktami?

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!