Patch 1.2 do Cyberpunka 2077 przyniósł poprawę wydajności

Cyberpunk 2077

Studio CD Projekt RED zapowiedziało na 2021 rok wielkie poprawki dla swojego najnowszego dzieła. Kolejne patche miały naprawić grywalność, wyeliminować bugi oraz zoptymalizować jeszcze bardziej grafikę, tak by produkcja w końcu działała znośnie na konsolach starszej generacji. Wydany niedawno patch 1.2 ważył sporo, ponad 30 GB, dlatego od razu po wydaniu nie każdy mógł sobie pozwolić na pobranie. Minęło już trochę czasu i w sieci pojawiają się pierwsze opinie użytkowników oraz testy wydajności.

Patch 1.2 oznacza kilka FPS-ów więcej

To, jak kolejne patche przekładają się na działanie gry, przetestowała redakcja benchmark.pl. Platformą testową był komputer z procesorem i7 10. generacji oraz kartą graficzną Nvidia RTX 3080. Testy przeprowadzono na Windowsie 10 ze sterownikiem Nvidia 460.79.

Wyniki pokazują, że na ustawieniach ultra w rozdzielczości 1080p względem wersji gry 1.06 udało się zyskać nawet dodatkowe 10 FPS-ów. Autorzy testów stwierdzają, że największą różnicę da się zauważyć przy jeździe autem. Sam mogę potwierdzić, że szybka jazda powodowała niższy poziom klatek na sekundę. Wygląda na to, że REDZI zoptymalizowali działanie kodu, co przełożyło się na stabilniejsze FPS-y. Zdecydowaną poprawę widać również podczas rozgrywki w 4K na ustawieniach graficznych niskich. W ten sposób udało się uzyskać prawie 15 FPS-ów więcej.

Wszystkie omówione wyżej wyniki dotyczą uruchamiania wersji bez DLSS. Przeprowadzone testu pokazują, że także technologia Nvidii Deep Learning Super Sampling wraz z najnowszym sterownikiem do karty graficznej radzi sobie jeszcze lepiej.

Jestem ciekaw czy w patchu 1.2 w jakiś sposób poprawiono “usterki” graficzne, jakie pojawiły się w poprzednich łatkach. Mowa tutaj o efektach świetlnych, które wraz z poruszaniem doładowują się i nagle oświetlają obszar. Jeśli ktoś z Was ma już swoje pierwsze wrażenia dotyczące najnowszej łatki, podzielcie się nimi w komentarzach.

Źródło: benchmark.pl

Dodaj komentarz
Total
2
Share