POCO oficjalnie odłącza się od Xiaomi

pocophone f1 1 (17)

Ostatnio słyszymy coraz więcej o marce Pocophone (POCO w Indiach). Była to jedna z submarek Xiaomi, która swoją popularność zdobyła jednym produktem telefonem Pocophone F1. Jest to właściwie jedyny twór tej firmy wydany dość dawno, bo w 2018 roku. Przed Świętami informowaliśmy Was, że w 2020 “usłyszymy więcej od POCO” i przyszedł na to czas.

POCO to niezależna od Xiaomi marka

W styczniu ubiegłego roku od Xiaomi wydzieliło się Redmi. Teraz dostajemy informację, że POCO będzie niezależną marką. CEO Xiaomi India, Manu Kumar Jain potwierdził oficjalnie na Twitterze, że marka POCO będzie działać na własną rękę.

W tweecie zostaje wspomniany POCO F1, oraz padają słowa, że nadszedł czas, aby marka działała samodzielnie. Możemy przypuszczać, że jest to związane z nadejściem kolejnego telefonu, gdyż w zasadzie do tej pory i tak prezentowano niczego, więc można powiedzieć, że nie było różnicy czy POCO działa samodzielnie.

Warto przeczytać: Xiaomi pracuje nad Pocophone F2? Wiele na to wskazuje

Czym zajmie się Pocophohe?

Zastanawialiśmy się wcześniej nad sensem istnienia kolejnej marki. Powoli widzimy trend, w którym telefony Xiaomi aspirują na miano prawdziwych flagowców z krwi i kości, a marka Redmi zajmuje się ich tańszymi odpowiednikami. Sytuacja wygląda nieco podobnie do Huawei i Honor, gdzie Huawei jest tą bardziej znaną i droższą marką, a Honor zdaje się mieć ciekawe telefony w nieco niższych cenach. No dobrze, a gdzie w tym rola Pocophone? Aby nie powielać misji Redmi, sugerowaliśmy, że Pocophone powinno prezentować telefony takie jak model F1 połączenie niezwykle niskiej ceny z wysoką wydajnością. Teraz marka będzie mogła podążać własną ścieżką i wydać bardzo szerokie portfolio produktów.

pocophone f1 1 (1)
Pocophone F1

Co ciekawe, na stronie www.poco.in/in/ nie ma dopisku “by Xiaomi” pod logo, a na www.poco.net/global/ już jest. 16 stycznia na indyjskiej odsłonie jeszcze to logo widniało. Iconą obu stron jest jednak wciąż pomarańczowe Mi. Mam nadzieję, ze tym razem sytuacja będzie prostsza, a nie tak jak w przypadku Redmi, które są u nas wciąż pod marką Xiaomi.

Zobacz też: Polski oddział Realme już w przygotowaniu!

Istnieje również opcja, że na razie POCO zawęzi swoją działalność jedynie do rynku indyjskiego, ale myślę, że jest ona jednak mało prawdopodobna. Skoro wschodzące marki typu Realme chcą się “wydostać” do Europy, tak Pocophone, które już było sprzedawane na świecie nie zamknie się na same Indie.

Czekacie na Pocophone F2? Dajcie znać w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!